Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Centra handlowe zaczynają połykać własny ogon

Autor: Rzeczpospolita 26 kwietnia 2013 09:40

Choć buduje się ich coraz więcej, to liczba klientów robiących tam zakupy wciąż jest taka sama. Nie to, co w dyskontach, które biją rekordy popularności - informuje "Rzeczpospolita".

Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce, mówi na łamach "Rz", że popyt konsumencki w Polsce, który w porównaniu z innymi krajami europejskimi wykazał wyjątkową odporność na pierwszą falę kryzysu w latach 2009-2011, zwalnia.

Choć centrów handlowych jest coraz więcej, to liczba klientów robiących w nich zakupy wcale nie rośnie. Z badania FootFall wynika, że w tym roku w niektórych tygodniach galerie odwiedziło o jedną piątą mniej klientów niż w zeszłym roku.

Segment dyskontów rośnie zaś jak na drożdżach. Wystarczy spojrzeć na wyniki Biedronki, która w pierwszym kwartale 2013 r. zwiększyła sprzedaż o 22,1 proc. do 2,8 mld euro - czytamy w "Rz".

Łączna powierzchnia centrów handlowych w Polsce wynosi obecnie 9,5 mln mkw., w budowie jest kolejnych 900 tys. mkw. - wynika z danych CBRE.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.