PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Ceny papieru toaletowego wciąż idą w górę

Autor: Mondaynews 15 lipca 2019 09:05

Ceny papieru toaletowego wciąż idą w górę fot. MondayNews

W bieżącym roku minimalne ceny promocyjne papieru toaletowego spadły średnio o 6%. 4-paki najbardziej potaniały w hipermarketach, 6-paki – tylko w drogeriach i aptekach, a 8-paki – wyłącznie w dyskontach. Maksymalne koszty zakupu w promocji wzrosły aż o 33%. 4 rolki najmocniej zdrożały w sieciach typu convenience. Artykuł pakowany po 6 szt. też wyraźnie poszedł w górę w tym formacie. 8-rolkowe opakowania szczególnie podrożały w hipermarketach. Z kolei średnie ceny promocyjne zwiększyły się o nieco ponad 5%. Poza drobnymi wyjątkami, bez względu na rozmiar paczki, prawie wszędzie były podwyżki.

Górne wartości

– W badanym okresie maksymalne ceny promocyjne wzrosły średnio aż o 33,02%. To jest efektem tego, że papier – bez względu na jego rodzaj – drożeje. Sieci starają się promować powszechnie używany produkt w bardzo atrakcyjnych cenach. Okresowo oferują duże obniżki, na które wydawać by się mogło, nie wpływa ogólna sytuacja na rynku papierniczym. Jednak to nie jest prawdą, bo sklepy nie działają w oderwaniu od dostawców czy wytwórców – mówi Katarzyna Grochowska. 

Ekspert z Grupy Mobilnej Qpony-Blix uważa, że wzrost może wynikać z pozycji silnych marek na rynku i z rosnącej zamożności konsumentów. Osoba, która wybiera droższy produkt, oczekuje zwykle lepszej jakości. Podwyżka przekraczająca nawet 30% nie stanowi dla niej problemu, wręcz jest niezauważalna, jeżeli inne cechy produktu odpowiadają jej oczekiwaniom. Sama promocja jest dodatkową zachętą do zakupu preferowanego artykułu. Wielkość obniżki ma tutaj drugorzędne znaczenie.   

– Z każdym rokiem rosną oczekiwania Polaków względem produktów codziennego użytku. Chcąc im sprostać, wytwórcy zwiększają koszty produkcji. Przez długi czas brali je na siebie, ale już nie są w stanie tego robić. Muszą radzić sobie m.in. z podwyżkami opłat za energię elektryczną. Podnoszą płace pracownikom, którzy grożą odejściem z pracy. Jednak największą bolączką dla nich jest wzrost cen celulozy, masowo nabywanej przez Chińczyków. To właśnie z niej powstaje wysokogatunkowy papier toaletowy – dodaje Łukasz Jaskulski.

Opakowanie 4 szt. najbardziej zdrożało w sieciach typu convenience – o 34,66%. Zdaniem Marcina Lenkiewicza, klienci tego typu sklepów często nie zwracają uwagi na ceny. Robią zakupy w pośpiechu, np. po drodze z pracy do domu. Dlatego podwyżki mogą być dla nich zupełnie nieistotne. Podobnie może być w przypadku osób kupujących w supermarketach. W tym segmencie również zaobserwowano spore wzrosty – o 26,34%. Niewielki spadek zanotowały tylko drogerie i apteki oraz cash&carry – po 10%.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • Hanna 2019-08-09 12:31:33

    Raczej nie ma co się spodziewać , że lepiej będzie. Ja mam deskę myjącą uspa w domu i mniej papieru zużywam, po skorzystaniu podmywam się wodą i papier nie jest mi potrzebny.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    7,21

  • Min

    3,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7012
Ilość aktualnych ofert: 460630

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.