CMR: Obroty w małych sklepach wyższe rdr

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2019 13:33

CMR: Obroty w małych sklepach wyższe rdr

Jak wynika z danych CMR i PIH, w lipcu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,2% wyższa niż w lipcu 2018 r., chociaż liczba transakcji była nieco niższa niż rok temu. W porównaniu z czerwcem 2019 r. odnotowano w tym formacie placówek spadek zarówno obrotów (o 3,1%), jak i liczby transakcji (o 4,5%).

Spadki w ujęciu rok do roku to efekt niższych temperatur – w tym roku lipiec był chłodniejszy niż w 2018 r., co przełożyło się na mniejsze zakupy m.in. piwa (liczba paragonów z tą kategorią była o 6% niższa niż w lipcu 2018 r.) i lodów (spadek o 8%). Mimo to łączne obroty sklepów małoformatowych w 2019 r. były o 6,2% wyższe niż rok temu, jednak duża część tego wzrostu wynika z wyższych niż przed rokiem cen. W lipcu 2019 r. klienci sklepów małoformatowych kupili więcej i zwiększyli swoje wydatki m.in. na papierosy i inne produktów tytoniowe, wódki smakowe (wzrost wydatków o 12%), dań gotowych (wzrost aż o 27%), produkty mleczne, a także słodycze.

W porównaniu z rekordowo gorącym czerwcem br. w lipcu spadki w ujęciu wartościowym, a także pod względem liczby transakcji odnotowały wszystkie najważniejsze dla sklepów małoformatowych grupy produktów, czyli alkohole (głównie za sprawą piwa), produkty tytoniowe oraz napoje, na które klienci wydali aż o 16% mniej niż w czerwcu. Jeszcze większe spadki w ujęciu mdm odnotowała kategoria lodów.

Dane z paragonów potwierdzają, że w wielu domach lipiec to czas przygotowywania przetworów z warzyw, głównie ogórków. W ostatnim miesiącu w sklepach małoformatowych wyraźnie wzrosła sprzedaż m.in. octu (wydatki na te kategorię były ponad dwa razy wyższe niż w czerwcu) i przypraw (wzrost o ponad 50%). Warto podkreślić, że sprzedaż tych kategorii niewiele zmieniła się w porównaniu z lipcem ubiegłego roku. Wysokie ceny owoców nie zachęcały jednak do przygotowania dżemów – w lipcu 2019 r. wartość sprzedaży cukru żelującego była o prawie 50% niższa niż rok wcześniej.

Średnia wartość paragonu w sklepach małoformatowych wyniosła w lipcu 14,9 zł, czyli o 7% więcej niż rok wcześniej i o 1,4% więcej niż w czerwcu 2019 r.

Z danych CMR i PIH wynika, że okresie od stycznia do lipca 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. o 8% - wzrost ten wynikał po części z wyższych niż przed rokiem cen, ale także z nieco wyższej liczby transakcji i większej liczby opakowań wkładanych do koszyka.



Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Asia 2019-08-22 07:34:33

    Nigdy nie używamy do dżemu cukru żelującego - po co mi dżem, który można kroić na plasterki? Zwykły cukier zakonserwuje owoce, a taki produkt można wykorzystać na kanapkę, do naleśników, do przyrządzenia napoju - a chemii mniej. Polecam.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,12

  • Min

    2,72

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8020
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.