CMR: Średni koszyk zakupowy w małych sklepach to 13,66 zł

Autor: dlahandlu.pl 25 maja 2017 15:59

Na zawartość kwietniowego koszyka w sklepach małoformatowych duży wpływ miały przygotowania do Wielkanocy. W omawianym okresie na przyprawy i dodatki kulinarne konsumenci wydali o 12% więcej niż w marcu br. oraz o ponad 32% więcej w porównaniu do kwietnia ub.r. Majonez na paragonach pojawiał się o 13% częściej niż w poprzednim miesiącu oraz o 67% częściej niż w kwietniu 2016, po chrzan klienci sklepów małoformatowych sięgali ponad dwukrotnie częściej niż w marcu 2017 oraz ponad trzykrotnie częściej niż w kwietniu ub.r.

Jak wynika z danych CMR, w kwietniu 2017 obroty sklepów małoformatowych były niemal takie same jak w marcu br. oraz o 5,7% wyższe w porównaniu do kwietnia 2016.

Wydatki na alkohole w porównaniu do poprzedniego miesiąca były wyższe o niemal 7%, natomiast w porwaniu do kwietnia ubiegłego roku o prawie 6%. W kwietniu klienci więcej wydali m.in. na wódki czyste, niemal o 10% w porównaniu do marca 2017 oraz kwietnia 2016. Z kolei wartość sprzedaży win stołowych wzrosła odpowiednio o 7% oraz 21%. W omawianym okresie wzrosła również sprzedaż często kupowanej na prezent whisky, o 22% w porównaniu do marca br. oraz o 23% w porównaniu do kwietnia 2016.
Przed Wielkanocą do koszyków klientów sklepów małoformatowych częściej trafiają również słodycze, szczególnie te, którymi obdarowywane są dzieci. Na jajka niespodzianki konsumenci wydali o prawie 60% więcej w porównaniu do kwietnia ubiegłego roku, popyt na czekolady wzrósł w tym samym czasie o 13%, niemal czternastokrotnie wyższa była z kolei wartość sprzedaży figurek czekoladowych.
W kwietniu wartość sprzedaży lodów impulsowych była niemal dwukrotnie wyższa niż w marcu bieżącego roku, jednak duża ilość chłodnych i deszczowych dni spowodowała, że konsumenci wydali na nie o 14% mniej niż w kwietniu ubiegłego roku. W porównaniu do marca 2017 na piwo konsumenci przeznaczyli o niemal 3% więcej, a dzięki bardzo ciepłemu początkowi miesiąca również o 1% więcej w porównaniu do kwietnia 2016.
W kwietniu 2017 klienci sklepów małoformatowych do 300m2 podczas jednej wizyty w sklepie wydawali średnio 13,66 zł, co stanowiło o 6,2% więcej niż w marcu 2017 oraz o 14,6% więcej od średniej wartości w kwietniu ubiegłego roku.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    18,06

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.