Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Co czeka poznański rynek handlowy - zdrowa konkurencja czy już kanibalizm?

Property News 15 stycznia 2015 21:10

W Poznaniu na tysiąc mieszkańców przypada już ponad 500 mkw. powierzchni handlowej, co oznacza ponad dwukrotne przekroczenie średniej krajowej (wynoszącej ok. 230 mkw./ 1000 mieszkańców). W najbliższym czasie przelicznik ten jeszcze wzrośnie za sprawą budowanej właśnie przez Apsys galerii Posnania. Co czeka poznański rynek handlowy, zdrowa konkurencja czy już kanibalizm - nad tym zastanawiali się uczestnicy konferencji Property Forum Poznań 2015.

- Oddanie do użytku w ciągu najbliższych dwóch lat nowego centrum sprawi, że Poznań będzie miastem o najwyższym nasyceniu powierzchnią handlową wśród podobnych wielkością aglomeracji w Polsce - mówił moderujący spotkanie Kamil Kowa, dyr. Działu Wycen i Doradztwa w Savills Polska. Zaznaczył jednak, że pozytywnym wskaźnikiem jest poziom średnich wynagrodzeń, który przekłada się na obroty najemców. Poznań plasuje się bowiem wśród miast o najwyższych wynagrodzeniach brutto w kraju. Ma także niskie bezrobocie i zrównoważoną strukturę demograficzną. Wbrew powszechnej opinii, zjawisko emigracji nie dotyczy miasta.- Statystyki pokazują, że aż 2/3 ludności, która wyprowadza się z Poznania, osiedla się w miejscowościach ościennych. To sprawia, że z punktu widzenia aglomeracji ludności nie ubywa, bo wciąż znajdują się oni w zasięgu oddziaływania regionalnych centrów - podkreślał Kowa.

Poznań rynkiem najemcy
Sytuacja na poznańskim rynku handlowym nie jest łatwa. W ciągu 11 lat w mieście wybudowano 7 centrów handlowych średniej wielkości. W przyszłym roku wystartuje kolejne - Posnania. Rosnąca konkurencja stwarza coraz większe wyzwania przed istniejącymi obiektami.

- W mieście tak nasyconym centrami handlowymi jak Poznań, ważne jest gdzie lokalizowane są nowe obiekty. Jeśli centra powstają blisko siebie, tworzy się niebezpieczna konkurencja, która zagraża prawidłowemu ich funkcjonowaniu - mówiła Renata Gralec, dyrektor Centrum Handlowego Stary Browar.

Centra handlowe starają się pozyskiwać nowych najemców, jednak coraz trudniej jest im skomponować wyróżniającą się na rynku ofertę. - Nowi najemcy pojawiają się w Poznaniu, ale najczęściej dopiero wtedy, gdy przetestują rynek w Warszawie. Poznań cierpi na tym, podobnie jak i inne miasta. Tymczasem z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że konsumenci oczekuje dużej, zróżnicowanej oferty - tłumaczył Norbert Fijałkowski, dyrektor Poznań City Center.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.