Co czwarta złotówka wydana na święta w Internecie przepłynie przez mobile

Autor: pr, dlahandlu.pl 30 listopada 2016 12:39

Na świąteczne zakupy Polacy przeznaczą w tym roku blisko 75 miliardów zł (74,486 mld), tj. o 3,5% więcej niż w 2015 roku (71,988 mld zł). To najwyższy wzrost w Europie. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że coraz większa część tych wydatków przepływa przez kanały online. W sklepach internetowych Polacy wydadzą w okresie świąt prawie 4,7 miliarda zł (4,694 mld zł) – to aż 23% więcej niż przed rokiem.

Dla porównania: obroty sklepów stacjonarnych wzrosną w Polsce w tym okresie o 2,4%. Pomimo, że wzrost ten jest niewielki, należy zaznaczyć, że Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym handel offline rośnie. Tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez RetailMeNot.

Porównanie z innymi krajami europejskimi pokazuje, że należy się spodziewać dalszego wzrostu znaczenia handlu online w Polsce. Na przykład w Niemczech udział handlu online w świątecznych zakupach wynosi już 21% (wzrost o 13,6%), przy czym sklepy stacjonarne zanotują w tym roku spadek obrotów o 0,7%. W Hiszpanii sprzedaż w Internecie wzrośnie w te święta nawet o 33%, ale tradycyjny handel straci 0,9%. Podobnie będzie we Włoszech, gdzie e-commerce osiągnie w okresie świątecznym wzrost o 30%, przy jednoczesnym spadku obrotów sklepów stacjonarnych o 1,5%.

Prawie co czwarta złotówka wydana w tym roku na święta w Internecie przepłynie przez urządzenia mobilne – m-commerce osiągnie poziom 23,6% sprzedaży online w tym okresie. Za pomocą smartfonów lub tabletów Polacy wydadzą na święta ponad 1 miliard zł (1,109 mld zł)  (w porównaniu do 0,671 mld zł w 2015) – to 65% więcej niż przed rokiem. Podczas, gdy obroty generowane poprzez urządzenia stacjonarne wzrosną o 14%, polski m-commerce odnotuje wzrost zysków z zakupów przez same smartfony w wysokości 83%, osiągając 641 mld zł.

Wszystko wskazuje na to, że m-commerce będzie motorem wzrostu dla handlu online w Polsce. Ogromny potencjał tego kanału sprzedaży pokazuje porównanie rynku polskiego z innymi europejskimi. Na przykład Niemcy robią już 43,1% zakupów świątecznych za pomocą urządzeń mobilnych, a Brytyjczycy 42,3%.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.