Co drugi internauta „lubi” marki w mediach społecznościowych

Autor: dlahandlu.pl 11 lipca 2016 10:46

Kluczem do efektywnej sprzedaży jest dotarcie do klientów. Współczesny konsument jest nie tylko smart, ale także social. Media społecznościowe to naturalne środowisko, w którym dzieli się opiniami ze znajomymi, zasięga ich porad w zakresie konkretnych produktów i szuka inspiracji zakupowych. Regularna i przemyślana obecność sklepów internetowych w tym kanale powinna być częścią procesu sprzedaży i obsługi klienta – mówi Dorota Bachman, prezes zarządu e-Izby.

Izba Gospodarki Elektronicznej w lipcu opublikuje raport „Lubię to czy Kupuję to” poświęcony analizie wpływu social mediów na aktywność konsumencką. Wykonawcą badania jest Mobile Institute.

Wyniki niepublikowanego jeszcze badania jednoznacznie wskazują na to, że współczesny konsument jest aktywnym użytkownikiem social mediów. 84% badanych internautów deklaruje posiadanie konta w przynajmniej jednym medium społecznościowym, 63% przyznaje się do korzystania z social mediów regularnie, a 15% ankietowanych do korzystania z nich non stop.

Polacy deklarują, że najczęściej korzystają z Facebooka (73%). Drugim co do popularności serwisem jest YouTube, a dalej Instagram, Nasza Klasa, Snapchat i Google+. Korzystanie z tych serwisów jest deklarowane przez więcej niż 20% badanych Polaków. Popularność serwisów społecznościowych według zestawienia Gemius Megapanel z grudnia 2015 roku wygląda podobnie jak deklarowana w badaniu. Najpopularniejsze to Facebook z zasięgiem 79% i grupa Google z zasięgiem 38%. Serwisy wskazywane prze kobiety i mężczyzn w Polsce są bardzo podobne. Można zauważyć, że kobiety nieco częściej wskazują na korzystanie z Facebooka (+6 p.p.) i Naszej Klasy (+7 p.p.), a mężczyźni z Twittera (+13 p.p.), ask.fom (+8 p.p.) i Google+ (+5 p.p.). Facebook najwięcej użytkowników ma w grupie 19-24 lata (88%), ale już wśród najmłodszych w wieku 15-18 lat jego popularność jest znacznie niższa, zbliżona do tej w grupie wiekowej 45-54 lata (52% vs 49%). YouTube jest zdecydowanie najbardziej popularny w najmłodszych grupach wiekowych, osiągając wśród osób w wieku 19-24 lata penetrację na poziomie 54%. Jednocześnie korzysta z niego ponad 30% osób w wieku 55+.

Różne marki w social media „lajkuje” 42% użytkowników. Nieco częściej robią to kobiety niż mężczyźni (+6 p.p przewagi) i młodsi konsumenci. Właściwie można powiedzieć, że skłonność do lubienia i śledzenia marek w social media jest tym większa, im młodsza grupa wiekowa. Marki w mediach społecznościowych najwięcej zwolenników mają zdecydowanie w największych miastach - tam 77% „lajkuje” marki, ale w małych miastach i na wsi jest to już także około 40% osób.

- Prawie co drugi internauta „lubi” marki w mediach społecznościowych. To bardzo duży potencjał, przy czym - jak pokazuje badanie - i wizerunkowy, i sprzedażowy. 46% użytkowników mediów społecznościowych poznaje dzięki nim nowe marki, a 60% aktywnie poszukuje informacji o markach i treści przez nie udostępnianych. Najczęstszym powodem śledzenia marek w social media jest chęć uzyskania wskazówki, co kupić. ¾ użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że pozytywne opinie wpływają na ich skłonność do zakupu. Negatywne opinie zniechęcają ponad 2/3 użytkowników social media. Wynika z tego, że media społecznościowe to kanał w znacznym stopniu warunkujący obecnie sprzedaż i sukces biznesowy – informuje Katarzyna Czuchaj – Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.