Co dziesiąta firma z NewConnect jest z sektora FMCG

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2017 14:34

Dziesięć lat temu ruszył Alternatywny System Obrotu NewConnect. Obecnie notowanych jest na nim 405 spółek o łącznej kapitalizacji sięgającej 9,95 mld zł, w tym 40 półek z sektora FMCG.

W ciągu dekady z ofert pierwotnych i wtórnych spółki pozyskały w sumie ponad 4,7 mld zł (dane na koniec lipca 2017 r.). Od początku istnienia NewConnect spółki wypłaciły w dywidendach w sumie ponad 511 mln zł.

W 2017 r. na rynku NewConnect zadebiutowało dziesięciu emitentów, których łączna wartość ofert wyniosła ponad 63,27 mln zł. Od początku funkcjonowania NewConnect 59 spółek przeniosło notowania na Główny Rynek GPW.

Duża dywersyfikacja branżowa notowanych spółek to jedna z cech charakterystycznych rynku alternatywnego. Obecnie najliczniej na NewConnect reprezentowane są spółki z sektorów: informatyka (44), budownictwo (36), media (36) oraz usługi dla przedsiębiorstw (29).

Na NewConnect notowane są także firmy FMCG, reprezentowane przez sektory: artykuły spożywcze (13), handel internetowy (10), sieci handlowe (8), handel hurtowy (7) oraz odzież i kosmetyki (2). 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.