Co sieci handlowe robią z niesprzedanymi karpiami?

Autor: wyborcza.biz 30 grudnia 2016 19:24

To już koniec sezonu na karpia. Osoby, które chcą go jeszcze kupić, muszą się pospieszyć. Zaraz zniknie ze sklepów. A potem, co się dzieje z niesprzedanymi karpiami? - sprawdza wyborcza.biz.

Biuro prasowe sieci Tesco poinformowało, że ilość ryb, jaka trafia do sklepów, wynika z prognoz, które powstają w oparciu o wyniki sprzedaży z lat poprzednich, jak i o zwyczaje zakupowe klientów sieci. W tym roku, jak i w latach ubiegłych wszystkie karpie zamówione przez Tesco zostały sprzedane.

Sekwencja wydarzeń w dyskontach jest następująca: na początek niesprzedanego karpia się przecenia. I tak w środę płat karpia ze skórą kosztował w Biedronce 8,90 zł za kilogram. Gdy termin przydatności ryby zbliża się do końca, wycofuje się go z tzw. sali sprzedaży. Później karp nie jest wyrzucany na śmietnik, jak mogłoby się wydawać, tylko odbierany przez wyspecjalizowane firmy, które gwarantują recykling resztek.

Aleksandra Robaszkiewicz z Lidla mówi, że niesprzedane ryby przerabiane są na tłuszcze oraz komponenty wykorzystywane przy produkcji pasz dla zwierząt.

Senat pracuje nad projektem ustawy o przeciwdziałaniu marnowania żywności. Zgodnie z projektem sklepy o powierzchni ponad 250 m kw. musiałyby przekazywać żywność na cele charytatywne. Jeśliby tego nie zrobiły, groziłaby im kara (5 tys. zł od sklepu). Ministerstwo Rolnictwa wolałoby zamiast kar wprowadzić jednak ulgi podatkowe dla sieci, które się na taki ruch zdecydują. Resort boi się bowiem, że sklepy w obawie przed karami zaczną zwracać niesprzedany towar do dostawców. 

Więcej na wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,49

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.