Co trzecia firma korzysta z outsourcingu przy programach lojalnościowych

Autor: pr 9 lipca 2015 10:40

W 2014 roku z usług firm specjalizujących się w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi skorzystała co trzecia firma prowadząca tego typu działania. Najczęściej outsourcowano obszar związany z nagrodami, głównie ich zakup, zarządzanie katalogiem upominków czy logistykę.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, z 43 proc. polskich przedsiębiorstw, które w 2014 roku realizowały programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, 1/3 korzystała z pomocy zewnętrznych specjalistów i oferowanych przez nich narzędzi.

- Stworzenie oryginalnego programu wsparcia sprzedaży wymaga czasu, kreatywności i niemałych środków finansowych – trzeba zapoznać się z obowiązującym prawem, nierzadko zainwestować w narzędzia czy technologię, ale także wyznaczyć ludzi, którzy zajmą się opracowaniem akcji i jej zarządzaniem. Łatwiejszym rozwiązaniem może okazać się powierzenie jej organizacji profesjonalistom. Eksperci doradzą, jaki rodzaj programu wybrać, jakie nagrody zaoferować oraz jakie przepisy prawne zastosować, aby wszystko odbywało się legalnie – powiedział Dariusz Deszczka, category manager, segment lojalność i motywacja w biznesie, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Coraz większą popularnością na rynku cieszą się platformy dostępne on-line.

Wiele firm docenia platformy ze względu na opcję wykorzystania internetowych katalogów nagród, które można stale aktualizować. Dają one możliwość dostosowania gratyfikacji do potrzeb konkretnej firmy oraz oczekiwań biorących udział w akcji uczestników. Wśród propozycji nagród może znaleźć się nawet 1500 różnych produktów czy usług. Przygotowanie oraz zarządzanie katalogiem nagród nie jest żadnym obciążeniem, ponieważ te aspekty leżą po stronie dostawcy, a nie organizatora. Analogicznie jest z logistyką. Dodatkowo organizator może zdecydować się na zestaw zwierający także własne produkty, np. brandowane gadżety czy też specjalne kategorie upominków dla poszczególnych grup uczestników.

Platformy on-line pozwalają także pozostawać z użytkownikami w stałym kontakcie, na bieżąco gromadzić szereg danych o ich zwyczajach zakupowych, a następnie analizować je
i wykorzystywać w działaniach marketingowych czy sprzedażowych. Organizator może także śledzić zachowania uczestników programu, np. ich reakcje na zmiany w katalogu prezentów, aktywność na stronie czy choćby częstotliwość wymiany punktów na nagrody. Platformy dostępne on-line pozwalają również na bieżąco kontrolować liczbę uczestników i ROI, czyli zwrot z inwestycji. Generują regularne raporty dotyczące projektu, które są następnie konfrontowane z założonymi celami. To wszystko odbywa się pod czujnym okiem specjalisty tj. dedykowanego Program Managera, który na bieżąco zajmuje się i zarządza danym programem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.