Coca-Cola w Polsce przeznaczyła ponad 7 mln zł na aktywizację zawodową kobiet i młodzieży

Autor: dlahandlu.pl 22 października 2018 12:18

System firm Coca-Cola w Polsce – Coca-Cola Poland Services oraz Coca-Cola HBC Polska uruchomiły cały pakiet działań, dedykowanych młodym na rynku pracy: raport definiujący, co wpływa na decyzje zawodowe młodych, stronę dyskusyjną #MłodziPrzyGłosie i wreszcie – uruchomioną kilka dni temu platformę YEP, której towarzyszy kampania społeczna o zawodach oraz autorski program mentoringowy.

W 2050 roku na 100 osób w wieku produkcyjnym przypadać będzie aż 91 emerytów. To ogromny problem dla całej gospodarki, społeczeństwa i przedsiębiorców. 18 proc. mieszkańców Polski to osoby w wieku 15-29 lat, co stanowi 6,9 mln osób, planujących przyszłość zawodową lub będących już na rynku pracy.



- Sytuacja demograficzna naszego kraju jest mocno niepokojąca. Do tego widzimy, że coraz więcej firm zmaga się już z problemem braku pracowników. Jako Coca-Cola postanowiliśmy wyjść z inicjatywą całego szeregu działań, które w unikatowy i kompleksowy sposób wesprą młodych ludzi w wejściu na rynek pracy – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services – W swoich działaniach stawiamy na aktywizację zawodową grup, stanowiących największe rezerwy na rynku pracy – są to kobiety i młodzież. W ciągu ostatnich 3 lat Coca-Cola w Polsce przeznaczyła na aktywizację zawodową kobiet i młodych już ponad 7 mln zł.



Aby lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania młodych osób, Coca-Cola wspólnie z Deloitte przygotowała raport „#MłodziPrzyGłosie. Co wpływa na decyzje zawodowe młodych ludzi?”. Raport przyniósł m.in. odpowiedzi na pytanie, co decyduje o wyborze tej a nie innej oferty pracy. Okazuje się np., że tym, co dla młodych osób liczy się najbardziej, jest bliskość do miejsca zamieszkania -wskazało na to 37 proc. młodych i jest to czynnik ważniejszy nawet niż wysokość wynagrodzenia.



Ważnym wnioskiem płynącym z raportu są też bardzo nierówne szanse w dostępie do edukacji i dobrej pracy między osobami z dużych ośrodków, a tymi z małych miast i wsi. Młodzi z mniejszych miejscowości twierdzą, że mają gorszy dostęp do dobrych uczelni, doradztwa zawodowego, szkoleń zawodowych oraz targów pracy lub edukacji. 



Naprzeciw oczekiwaniom młodych, ale też uczelni i pracodawców, wychodzi internetowa platforma edukacyjna YEP Academy, stworzona we współpracy z Coca-Cola i Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, która miała swoją inaugurację kilka dni temu. Dzięki YEP młodzi będą mogli poznać i wzmocnić swoje kompetencje oraz właściwie wybrać ścieżkę edukacyjną i zawodową, a przez to pewnie wejść na rynek pracy. YEP, czyli Youth Empowered Program, to pierwsze tak kompleksowe i nowoczesne rozwiązanie dla młodych ludzi. Na platformie znajdują się m.in. testy kompetencji i predyspozycji zawodowych, a także baza zawodów z pełnymi opisami i ścieżkami kariery. YEP to także kalkulator wynagrodzeń, który pozwala obliczyć, ile powinna wynosić pensja w zależności wybranego stylu życia, informator  o wydarzeniach, baza ofert pracy dedykowana młodym oraz platforma edukacyjna z licznymi artykułami i poradnikami w tematyce rynku pracy.



Startowi platformy YEP towarzyszy kampania społeczna o zawodach, która poprzez krótkie filmy video z prawdziwymi historiami przedstawicieli wybranych zawodów pokaże młodym ludziom, że w tradycyjnych zawodach, takich jak mechanik, stolarz czy krawcowa również można odnieść sukces i świetnie się rozwinąć, a do tego być spełnionym życiowo i zawodowo. Jednym z elementów platformy YEP jest również autorski program mentoringowy Systemu Coca-Cola, który oferuje unikalną możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia pracowników obu spółek Coca-Cola i poznania ścieżki zawodowej w wybranym przez siebie obszarze.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,31

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8512
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.