Codemedia: Lidl wydał na reklamę o ponad 72 mln zł więcej niż Biedronka

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2016 12:12

Codemedia: Lidl wydał na reklamę o ponad 72 mln zł więcej niż Biedronka Lidl nie oszczędza na reklamie

Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na promocję tylko w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 710 mln zł, co stanowi 85 proc. wydatków całego sektora w całym 2015 r. W porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku jest to wzrost o 26 proc. Najwięcej inwestują reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia.

Wśród nich niezmiennym liderem od trzech lat pozostaje Lidl, który sukcesywnie przeznacza coraz większe budżety na reklamę. W okresie od stycznia do września 2016 r. zainwestował o ponad 72 mln więcej niż jego konkurent – Biedronka.

W podziale na kategorie największym reklamodawcą są super- i hipermarkety, których wydatki w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. to niemal 460 mln zł (64% udziału). Za nimi plasują się sklepy i hurtownie, które na promocję przeznaczyły budżet w wysokości 214 mln zł (30% udziału). Na podstawie danych z kilku ostatnich lat można prognozować, że rok do roku będą rosły wydatki na reklamę super- i hipermarketów. W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły one aż 86% wydatków z całego 2015 r., co porównując z analogicznym okresem w 2015 r. oznacza wzrost o 35%. Rok 2016 r. zapewne okaże się rekordowym pod względem środków przeznaczonych na promocję przez tę kategorię reklamodawców, zwłaszcza, że przed nami jeszcze listopad i grudzień, w których co roku są odnotowywane wzrosty inwestycji – mówi Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.

Największym reklamodawcą kategorii super- i hipermarkety w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. był Lidl Polska. Tylko w tym roku zainwestował w media już prawie 117 mln zł (26% wydatków całego sektora), trochę więcej niż w całym roku 2015. Na drugim miejscu znajduje się Metro Group (właściciel sieci MAKRO Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn) z inwestycjami na poziomie 48 mln zł w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. (wzrost o 1,5 mln względem analogicznego okresu w 2015 r.). Trzecie miejsce przypadło Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka z wydatkami nieco ponad 44,5 mln zł, czyli o 1,3 mln więcej w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Zarówno Lidl, jak i właściciel Biedronki wydali już w tym roku więcej na reklamę niż w całym 2016. Według badań przeprowadzonych przez Nielsena to właśnie w super- i hipermarketach najrzadziej robimy zakupy. Nie jest więc zadziwiające, że duże sieci handlowe starają się poprzez reklamy skłonić nas do skorzystania z ich oferty. Najczęściej reklamowane są okazje cenowe i różnego rodzaju promocje, które lubią Polacy – wskazuje Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.

Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie wydali w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. ponad 214 mln zł, o 34% więcej niż w tym samym okresie w poprzednim roku. Najwięcej w tej kategorii na promocję przeznaczył Terg, właściciel sieci marketów Media Expert, który w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. przeznaczył na reklamę ponad 43,5 mln zł, aż o 63% więcej niż w tym samym okresie w 2015 r. Drugim reklamodawcą tej kategorii był właściciel sieci drogerii Rossman, a na trzecim miejscu sieć sklepów spożywczych Żabka.

Jeśli chodzi o podział wydatków na media to zdecydowanie sektor handlu najwięcej w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. przeznaczył na reklamę w telewizji – inwestycje osiągnęły poziom 260 mln zł (wzrost o 66 mln w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 r.) i stanowiły prawie 37% wszystkich wydatków. Na drugim miejscu znalazło się radio z nieco ponad 28% udziału w media miksie. A na kolejnych: internet (13,5%), outdoor (9,2%), magazyny (6,4%), gazety (4,6%) i kina (1,1%).
W media miksie wydatków super- i hipermarketów także na pierwszym miejscu plasuje się telewizja z 42% udziału. Co ciekawe jest to wzrost o 34% względem roku 2015. Na drugim miejscu znajduje się radio z 28% udziałem, a na trzecim internet - 14% udziału.
Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie przeznaczyli najwięcej na promocję w telewizji (32% udziału) oraz w radiu (32% udziału). W dalszej kolejności wybierany był internet (12% udziału) i magazyny (10% udziału).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • radol 2016-12-05 01:13:26

    Chyba tak, w ogóle ME na reklamy wydje prawdopodobnie najwięcej, ale tak mi się tylko wydaje i ich reklamy zapamiętuję.

  • abc 2016-11-24 14:14:58

    @duch nie słyszałem że są z Polski skąd to info?

  • duch 2016-11-23 10:42:14

    ME to chyba jedyna polska sieć z w/w, to prawda?

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.