Colliers: 6 kluczowych trendów na rynku nieruchomości komercyjnych

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2019 11:29

Po sześciu miesiącach roku w każdym sektorze nieruchomości miały miejsca wydarzenia, które są kontynuacją zeszłorocznych trendów lub dopiero je wyznaczają. Eksperci Colliers International wyróżnili sześć kluczowych tendencji.

1. Luka do zapełnienia 

Warszawski rynek przekroczył poziom 5.5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej rozlokowanej w 550 nowoczesnych biurowcach. W dalszym ciągu mamy jednak do czynienia z luką podażową na rynku biurowym w stolicy. W budowie jest ponad 40 projektów o łącznej powierzchni 870 000 mkw., które będą ją sukcesywnie zapełniać w ciągu najbliższych 24 miesiącach.

2. Coworki w natarciu

Międzynarodowi operatorzy coworkingu kontynuują ekspansje poza stolicą, biorąc na celownik największe rynki biurowe w Polsce. Firma Spaces otworzyła biuro we Wrocławiu w kompleksie wielofunkcyjnym Wroclavia, zaś węgierski operator biur serwisowanych dołączył do grona najemców powstającego w Łodzi kompleksu biurowego Imagine.

3. Prywatne akademiki na celowniku

Na rynku inwestycyjnym utrzymuje się wysoki poziom zainteresowania aktywami alternatywnymi. Spółka Student Depot, która zarządza siecią akademików w Polsce oferującą 2000 miejsc noclegowych, została sprzedana za ponad 60 mln EUR do Griffin Real Estate oraz Kajima Student Housing Limited.

4. Pracownik poszukiwany

Najniższy od 25 lat poziom bezrobocia staje się przyczyną, dla której coraz więcej firm, głównie z sektora produkcji oraz e-commerce, zaczyna lokować swoje obiekty magazynowe nie tylko przy głównych szlakach autostradowych, ale także na terenach o lepszym wskaźniku dostępności kadr (dawne miasta wojewódzkie).

5. Magazyny w mieście

Rośnie zapotrzebowanie na logistyczne projekty miejskie, które są następstwem ekspansji w sektorze sprzedaży on-line. Oczekiwania konsumentów będą wymuszały dalszy rozwój łańcuchów dostaw i poprawy efektywności usług związanych z dostawą tego samego lub następnego dnia.

6. Nowe galerie handlowe

Na handlowej mapie Polski pojawiły się trzy nowe obiekty handlowe - Galeria Młociny w Warszawie (78,5 tys. mkw. GLA), centrum wyprzedażowe Silesia Outlet w Gliwicach (12 tys. mkw. GLA) oraz Tkalnia Pabianice (12 tys. mkw. GLA) w aglomeracji łódzkiej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,36

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 835

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.