Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Colliers International: Dla centrów handlowych zwiększa się znaczenie nowych rynków

Autor: Colliers International 25 listopada 2013 14:17

Przejęcia, modernizacje i strategie rozwoju największych centrów handlowych na rynkach dojrzałych i wschodzących to dziś jedne z najbardziej widocznych trendów na rynkach Europy Wschodniej. Colliers International publikuje najnowszy raport zatytułowany „Centra handlowe o dominującej pozycji na rynku: ich rola w ewolucji handlu detalicznego w Europie Wschodniej."

W ciągu ostatnich siedmiu lat nastąpiło przesunięcie znacznej części kapitału do podregionów Europy Wschodniej, Rosji i Ukrainy, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na aktywa klasy "core" i "core plus" w tych lokalizacjach. "Subregion Europy Wschodniej - zwłaszcza Rosja, a w mniejszym stopniu także Ukraina - jest atrakcyjny dla inwestorów pod wieloma względami. W branży handlu detalicznego wynika to w szczególności z dużej liczby ludności, rosnącej siły nabywczej i wysokiego poziomu konsumpcji." - komentuje Sean Briggs, Dyrektor Zarządzający na region Europy Wschodniej, Dział Powierzchni Handlowych, Colliers International.

Sieci handlowe ciągle się rozwijają i wdrażają nowe metody działania, zdobywając doświadczenie w budowie łańcucha dystrybucji na tych nowych rynkach. Wiele liczących się firm w tej branży przywiązuje dużą wagę do możliwości rozwoju w Rosji i na Ukrainie.

Od połowy pierwszej dekady tego wieku realizują one strategię rozwoju zarówno na obecnych, jak i nowych rynkach Europy Wschodniej. Wprawdzie wielu przedstawicieli handlu detalicznego nie zdobyło jeszcze na tych rynkach pozycji równie silnej, jak na rynkach dojrzałych, to jednak sytuacja ta zmienia się w wyniku intensywnej rozbudowy centrów handlowych w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie.

Dobrym przykładem jest firma H&M, która w 2009 roku otworzyła swój pierwszy sklep w Moskwie, a w 2012 roku posiadała już 37 sklepów. Grupa Inditex (Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti) rozpoczęła działalność w Moskwie w 2003 roku, a obecnie jej sieć sklepów liczy już ponad 350 placówek w całej Rosji. Polska firma LPP planuje zwiększyć do końca bieżącego roku ogólną powierzchnię swoich sklepów w Rosji i na Ukrainie o ponad 50%.

Wraz z rozwojem rynku pojawiają się możliwości inwestowania, z których skwapliwie korzystają inwestorzy oraz deweloperzy. Znajduje to odzwierciedlenie w działalności inwestycyjnej w handlu detalicznym od 2006 roku, świadczącej o rosnącym znaczeniu rynków subregionu Europy Wschodniej, zwłaszcza Rosji, a w mniejszym stopniu także Ukrainy.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.