„Connected experiences” – nowe zjawisko w trendach konsumenckich

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2018 12:19

„Connected experiences” – nowe zjawisko w trendach konsumenckich Fot. Shutterstock

Aż 70 proc. konsumentów przebadanych przez firmę Salesforce domaga się od firm tzw. doświadczeń połączonych (connected experiences). Chcą, by marki, z których produktów i usług korzystali - bądź mają zamiar korzystać - doskonale wiedziały kiedy i z jaką ofertą się do nich zwrócić. To jeden z pierwszych sygnałów informujących o masowej popularyzacji trendu tworzenia przez przedsiębiorstwa tzw. "360-stopniowych widoków klienta".

Analizując w sieci (w tym social mediach) opinie, wypowiedzi czy podejmowane przez klientów tematy, firmy wiedzą kiedy i jaką ofertę im zaproponować, by "trafić" z nią ze 100 proc. skutecznością, we właściwym miejscu i czasie. Problem z tym, że wymierne korzyści z pełnego poznawania swoich klientów osiąga obecnie jedynie nieco ponad 30 proc. przedsiębiorstw,

Jak wynika z najnowszego badania firmy NewVantage, aż 98,6 proc. zaproszonych do niego przedsiębiorstw, wśród których znalazły się takiej firmy jak JP Morgan, Citi Group, Goldman Sachs, GlaxoSmithKline, Ford Motor Comany czy Motorola, przyznało, że już od pewnego czasu realizuje proces tworzenia data-driven culture, czyli modelu efektywniejszego docierania do klientów dzięki danym. Jednocześnie, zaledwie 32 proc. potwierdziło wymierne sukcesy na tej drodze, liczone głównie w przyrostach osiąganych wyników finansowych. Tymczasem, w analitykę Big Data oraz implementację sztucznej inteligencji inwestują niemal wszyscy, bo aż 97 proc. firm i organizacji. Dlaczego więc tak rzadko inwestycje te pozwalają na rzeczywistą poprawę dotarcia do klientów i maksymalizację zysków?

Chodzi oczywiście o stosowane do tego celu środki. - Szumnie zachwalane przez czołowych graczy na rynku IT systemy mające tworzyć 360-stopniowe widoki klienta, w praktyce pomagają tylko uporządkować pewne procesy czy ułatwić kontakt, mając niewiele wspólnego z tworzeniem tzw. doświadczeń łączonych. Głównie dlatego, że wszyscy integrują zwykle dane z wielu źródeł informacji o klientach na poziomie baz danych a nie na poziomie znaczeń. Systemy tego typu nie są zdolne do poznania oczekiwań klienta, „przeczytania” ze zrozumieniem jego zamiarów czy prognozowania usług, którymi będzie zainteresowany w przyszłości, oceniając to np. na podstawie jego wpisów na Facebooku. Dokonują prostej analizy cyfrowych kodów, a tutaj potrzeba jest logiczna analiza wypowiedzi, zwrotów, opinii. Narzędzie do tego celu powinno więc potrafić „zrozumieć” to co mówi i pisze klient – tłumaczy Jacek Grzyb z teamLeaders, firmy pracującej na stworzeniem pierwszego superkomputera potrafiącego inteligentnie interpretować dane w języku polskim.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.