Coraz częściej od żywności oczekujemy budowania odporności i... relaksu

Autor: dlahandlu.pl 6 sierpnia 2018 14:28

Coraz częściej od żywności oczekujemy budowania odporności i... relaksu fot. Shutterstock

Jak wynika z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” opracowanego przez Mintel dla Banku Zachodniego WBK, w ciągu 5 lat liczba produktów z oświadczeniami o funkcjonalności, wprowadzonych w Europie, wzrosła o 67 proc. Na Starym Kontynencie za blisko 2/3 konsumpcji żywności funkcjonalnej odpowiadają rynki Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.

Wartość globalnego rynku żywności funkcjonalnej jest szacowana na 129 mld dolarów, a firma Adiuvo Investments prognozuje, że sprzedaż dla tej kategorii produktów spożywczych na całym świecie może w 2024 r. osiągnąć wartość aż 253 mld dolarów.
Według raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” funkcjonalność jest obecnie jednym z kluczowych trendów na rynku spożywczym. Jak podkreśla Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. Sektora Spożywczego i FMCG w Banku Zachodnim WBK, rozwinięcie tego typu produkcji daje firmom spożywczym możliwość osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i ma potencjał eksportowy. Wyniki badania konsumenckiego Mintel potwierdzają możliwość osiągania wyższych zysków ze sprzedaży produktów funkcjonalnych – więcej niż co trzeci Włoch, Hiszpan i Polak i blisko co czwarty Francuz i Niemiec przyznaje, że jest skłonny zapłacić wyższą cenę za tego typu żywność.
– W dobie globalizacji style życia i trendy żywieniowe unifikują się na poziomie międzynarodowym. Producenci żywności, którzy biorą pod uwagę rozwój linii produktów funkcjonalnych mogą myśleć o potencjalnych odbiorcach właśnie w takiej skali – zwraca uwagę Renata Dutkiewicz. To, jak zbliżone jest nastawienie do produktów funkcjonalnych wśród mieszkańców różnych krajów europejskich, pokazują dane raportu. Niemal połowa (46%) konsumentów w Niemczech oraz 42% we Włoszech, 41% w Hiszpanii, 40% we Francji i Polsce stwierdza, że żywność z dodanymi atrybutami funkcjonalnymi wspiera zdrowszy tryb życia.

W okresie dwóch lat (do września 2017 r.) wśród oświadczeń o funkcjonalności najczęściej pojawiały się deklaracje związane z: odchudzaniem (28%), zdrowiem kości (12%) oraz wspieraniem odporności (12%). Nowości o charakterze funkcjonalnym wprowadzali najczęściej producenci produktów takich jak: herbata, zamienniki posiłków (w proszku i płynie), płatki śniadaniowe (do jedzenia na zimno), batony przekąskowe oraz soki. Według danych zebranych przez Mintel, w badanym okresie, najwięcej innowacji o charakterze funkcjonalnym pojawiło się na rynkach Wielkiej Brytanii (19%), Francji (11%) oraz Niemiec (11%).

Jedną z najbardziej dynamicznie rosnących kategorii produktów funkcjonalnych są te wspomagające kontrolę wagi oraz przyrost masy mięśniowej, skierowane przede wszystkim do osób aktywnie uprawiających sport. Autorzy raportu zwracają przy tym uwagę na ważną kwestię. Osoby wybierające produkty o takiej funkcjonalności liczą bowiem także na ich naturalność pod względem stosowanych składników oraz atrybuty związane ze smakiem. – Przykładowo, aż 63% konsumentów brytyjskich, którzy sięgają po produkty adresowane do sportowców, wymieniłoby swoją regularną przekąskę na funkcjonalną, gdyby tylko oba wyroby smakowały podobnie. Jeśli benefity funkcjonalne, to tylko smaczne – podkreśla Renata Dutkiewicz z Banku Zachodniego WBK.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6083

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.