Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Coraz więcej firm decyduje się na ekspansję z wykorzystaniem analiz geomarketingowych

Autor: dlahandlu.pl/pr 14 września 2015 13:29

Wiele firm zmaga się z problemem znalezienia i ulokowania placówki w miejscach, które przyniosą największe zyski i przyciągną pożądaną grupę klientów. Ich wybór jest często przypadkowy, a lokalizacja nie przynosi oczekiwanych efektów. Niektórzy wychodzą z założenia, że duża liczba salonów gwarantuje zysk. Tymczasem sukces można osiągnąć nawet przy niewielkiej ilości placówek. Sekret tkwi nie w ilości, a w wyborze odpowiedniej lokalizacji.

Analizy geomarketingowe wykorzystują system GIS, który pozwala na gromadzenie i wizualizację danych geograficznych na mapie oraz łączenie ich z geomarketingowymi danymi na temat rynku i wewnętrznymi informacjami firm.

Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na ekspansję z wykorzystaniem analiz geomarketingowych. Dzięki nim specjaliści od ekspansji mogą zobaczyć na mapie m.in. dane socjodemograficzne, dane dotyczące siły nabywczej w podziale na kategorie produktów, wskaźniki atrakcyjności lokalizacji, w zderzeniu z danymi firmy, np. z badania kasowego czy programu lojalnościowego oraz lokalizacjami konkurencji - wszystko to pozwala ulokować placówkę w najlepszym dla konkretnego przedsiębiorstwa miejscu. Co więcej, wybór odpowiedniej lokalizacji dla kilku salonów może przynieść większe korzyści, niż otwarcie np. kilkunastu sklepów w różnych, często przypadkowych miejscach.

Przeczytaj także:

Analizy geomarketingowe umożliwiają również tworzenie cyfrowej mapy klientów. Mapa wskazuje, gdzie lokalizują się pożądani konsumenci i firmy, do których kierowane są produkty i usługi danego przedsiębiorstwa oraz czy lokalizacja sklepu będzie dla klientów dogodna pod względem dojazdu na bazie catchment area. Technologia GIS pozwala również monitorować konkurencję i szacować potencjał klientów na konkurencyjnym obszarze. – Naniesieni na mapę klienci w połączeniu z danymi o grupie docelowej stanowią ważny element w procesie generowania obszarów oddziaływania każdej z placówek. Zdefiniowane obszary stanowią bazę dla dalszych analiz mikrogeograficznych, odpowiadających na pytania związane z potencjałem poszczególnych mikroregionów, obecnością konkurencji, grup docelowych, a także samej penetracji rynku – tłumaczy Jarek Giero.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • artmetic ekonsulting 2015-09-15 01:11:25

    Analizy marketingowe, SEM i SEM, wywiad gospodarczy i segmentacja klientów:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.