Coraz więcej firm deklaruje, że współpraca z dyskontami nie mieści się w ich strategiach

www.portalspozywczy.pl 26 maja 2015 16:25

Strategią naszej firmy jest to, że finalny klient płaci za produkt a nie za pracę kolejnych pośredników w łańcuchu dystrybucji. Z drugiej strony konfitury Matecznik to produkt bardzo niszowy, należy do kategorii premium. Z tych powodów nie współpracujemy z dyskontami, które nie wpisują się w strategię naszej działalności – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans.

Właściciel marki Matecznik podkreśla, że w sieciach najważniejszą rzeczą we współpracy jest cena i wszystkie pochodne z nią związane, natomiast w przypadku jego marki najważniejsza jest najwyższa możliwa do uzyskania jakość. Niektórzy producenci żywności, jak np. szef firmy Roleski, uznają wręcz, że współpraca z dyskontem byłaby dla nich czymś wstydliwym. - Moja opinia na ten temat jest bardzo podobna – zaznacza Bogumił Klimiuk.

- Mając wyjątkowy produkt, który kierujemy do wyjątkowych konsumentów, musimy selekcjonować miejsca w których jest dostępny. Wybieramy miejsca, które odwiedzają najczęściej nasi klienci - a nie są to na pewno sieci dyskontowe.  Z tego względu naszych produktów nie znajdziemy w żadnej sieci dyskontowej – dodaje właściciel Grupy Constans.

Można zauważyć, że coraz więcej firm spożywczych deklaruje otwarcie, że współpraca z dyskontami nie mieści się w ich strategiach. – Ten trend wziął się moim zdaniem stąd, iż przez ok 20 lat obecności na naszym rynku spożywczym sieci sprzedaży zrobiły sporo złego dla producentów, ale też pośrednio dla klientów – uważa Klimiuk. - Ciągłe „ciśnięcie” na obniżenie ceny, wydłużane w nieskończoność terminy płatności, polityka zwrotów towarów, zmuszanie do partycypacji w akcjach promocyjnych… To wszystko spowodowało, że coraz więcej producentów mówi zdecydowane „stop” tego typu praktykom – akcentuje.

Zdaniem właściciela Grupy Constans współpraca z sieciami dyskontowymi może być jednak korzystna, szczególnie dla dużych producentów, którzy mają wolne moce produkcyjne. - Producentom „gigantom” na pewno  współpraca z sieciami przy odpowiedniej polityce produkcji i sprzedaży może  przynosić określone profity. Jednak producentom nie mającym ogromnych możliwości produkcyjnych i zaplecza w postaci tzw. „poduszki finansowej”,  trudno jest moim zdaniem znaleźć w tym obszarze jakiekolwiek korzyści - zaznacza Klimiuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jan 2015-05-27 14:34:06

    naiwni producenci, którzy dostarczają do dyskontów i megasklepów towary już pomału budzą się i uznają, ze to nic dobrego. Szkoda, ze tak późno dostali rozum a inni już się na nich dorobili.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,69

  • Min

    3,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.