Coty Polska po akcji STS wycofuje spot Playboya z rozbieranymi selfie

Autor: wirtualnemedia.pl 16 kwietnia 2015 11:31

Coty Polska, producent kosmetyków Playboy, po akcji Stowarzyszenia Twoja Sprawa wycofuje z emisji spot reklamowy dezodorantu tej marki rzekomo promujący tzw. sexting, czyli wysyłanie sobie roznegliżowanych zdjęć - podają wirtualnemedia.pl

Stowarzyszenie Twoja Sprawa rozpoczęło akcję skierowaną przeciw promocji marki kosmetyków Playboy. Jeden z nauczycieli w Warszawie poinformował STS, że ulotki reklamujące kosmetyki marki Playboy są nachalnie rozdawane przed jednym ze stołecznych gimnazjów. Nawiązywały one do loterii, w której mogły wziąć udział nastolatki. Na ulotkach tych znajdowały się hasła: „Wygraj extra kieszonkowe” oraz „Playboy - wyrwij ją!”.

Przy okazji tej interwencji Stowarzyszenie Twoja Sprawa zainteresowało się spotem reklamowym umieszczonym na stronie internetowej marki,  do której kierowały ulotki. Według STS klip zachęca do dzielenia się roznegliżowanymi zdjęciami, czyli do tak zwanego „sextingu”, który jest uznany za jedno z najbardziej nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych dla dzieci praktyk w internecie. Bohater pokazuje zadowolenie, gdy przychodzi do niego zdjęcie dziewczyny w bieliźnie. Gdy dziewczyna przesyła normalne zdjęcie, bohater już nie jest tak zadowolony. Potem jednak dostaje „nagrodę”, przed drzwiami melduje się dziewczyna, która pokazuje się w samej bieliźnie.

STS na swojej stronie internetowej napisało: „Niemal w każdej kampanii edukacyjnej dotyczącej bezpieczeństwa w internecie podkreśla się, że wysyłanie roznegliżowanych zdjęć do rówieśników jest czymś złym, bo kończy się często utratą prywatności, intymności, a nawet może prowadzić do stania się ofiarą nękania przez rówieśników."

 Coty Polska odpowiedziało na zarzuty kierowane pod adresem działań promocyjnych marki Playboy. W liście do STS Monika Rut napisała m.in., że po pierwsze kosmetyki marki Playboy nie mają nic wspólnego z magazynem pod takim samym tytułem, a ulotka promująca loterię zawiera wyłącznie informacje o możliwości wygrania nagrody pieniężnej. Monika Rut zwróciła też uwagę, że spot reklamowy na który powołuje się STS nie jest reklamą loterii, a w telewizji był emitowany jesienią ub.r. i wówczas nie wzbudził żadnych kontrowersji. „Niemniej jednak spot zdjęliśmy już ze strony internetowej loterii oraz podjęliśmy kroki, żeby został on również usunięty z YouTube” - napisała prezes Coty Polska. Zapewniła też, że ulotki promujące loterię nie będą już dystrybuowane w okolicach szkół.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,91

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.