Cresa: Polski rynek wciąż interesujący dla marek handlowych, ale sukces zależy od lokalizacji

Autor: dlahandlu.pl 18 lipca 2018 10:34

Cresa: Polski rynek wciąż interesujący dla marek handlowych, ale sukces zależy od lokalizacji Na zdj. Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w firmie Cresa Polska. Fot. materiały prasowe

Sukces w handlu uzależniony jest od dobrej lokalizacji. Znalezienie odpowiedniego miejsca na lokal może znacznie wydłużyć proces wprowadzenia brandu na polski rynek. Większość marek chce otwierać swoje pierwsze sklepy w Warszawie – dużym powodzeniem cieszą się np. Galeria Mokotów i Arkadia - i sieci handlowe często wolą więc poczekać, niż zacząć gdzie indziej – mówi Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w firmie Cresa Polska.

Jego zdaniem, zagraniczni najemcy zawsze interesowali się Polską, która jest silną i stabilną gospodarką. Obecnie znajdujemy się w bardzo specyficznym momencie – polski rynek handlowy jest już dojrzały, ale jeszcze nienasycony.

- To wręcz idealne warunki dla rozwoju. Niewątpliwym plusem dla sieci wchodzących na nasz rynek jest mała konkurencja. Dzisiaj funkcjonuje tutaj niewiele, bo ok. 300 marek, a na dodatek nie wszystkie się rozwijają. Na rynkach zachodnich jest zwykle dwa razy tyle brandów. Jednocześnie polski rynek nowoczesnej powierzchni handlowej rozwija się prężnie już od wielu lat i biznes prowadzi się tutaj według wypracowanych, sprawdzonych i przejrzystych przepisów, co znacznie ogranicza ryzyko. Ważnym czynnikiem przyciągającym międzynarodowych najemców jest również systematyczny wzrost zamożności polskiego społeczeństwa, a więc jego siły nabywczej – w ubiegłym roku wyniosła ona 6710 euro per capita, czyli ok. 28,5 tys. zł rocznie – wymienia Szymon Łukasik.

W ubiegłym roku do Polski weszło 30 nowych marek handlowych. Zdaniem Szymona Łukasika, to całkiem sporo, jednak w tym samym czasie osiem innych marek, z różnych powodów, wycofało się z rynku. Co najmniej kilka sieci zamyka swoje sklepy każdego roku i w efekcie ich liczba nie zmienia się bardzo znacząco.

- Dodatkowo trzeba pamiętać, że około 70 proc. operatorów, którzy wchodzą do Polski, w pierwszym roku działalności otwiera tylko jeden sklep. Jedynie połowa planuje otwarcie kolejnych sklepów w drugim roku. Te statystyki jasno pokazują, jak czaso- i energochłonny oraz skomplikowany jest proces debiutu sieci handlowej na nowym rynku – mówi.

Tłumaczy, że wprowadzenie, a potem rozwój marki na nowym rynku, to bardzo skomplikowany proces. Ryzyko popełnienia błędu jest duże i to już od samego początku. Sieci, które doskonale radzą sobie na innych rynkach, w Polsce mogą nie powtórzyć tego sukcesu, ponieważ każdy rynek rządzi się swoimi prawami.

- Przykładem jest chociażby Bata. Nie ma klienta, który nie kojarzyłby tego logo, a jednak Bata musiała wycofać się z Polski – dobór ostatnich lokalizacji i zmniejszające się obroty nie pozwoliły sieci na kontynuację biznesu w naszym kraju. Dowolna marka, która upojona sukcesem spocznie na laurach i zaniedba rynek, nie dostosowując się do jego potrzeb i oczekiwań, może doświadczyć spowolnienia biznesu, prowadzącego do upadku. Im lepiej idą interesy, tym bardziej należy ich doglądać – ocenia dyrektor Cresa Polska.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,51

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.