Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Czarny piątek gorszy od ubiegłorocznego o 2,9 proc.

Autor: Rzeczpospolita 2 grudnia 2013 20:11

Sprzedaż w Czarny Piątek, czyli w dzień otwierający sezon świątecznych zakupów, spadła po raz pierwszy od 2009 r. Handlowcy są zaskoczeni - czytamy w Rzeczpospolitej.


Z bardzo wstępnych danych organizacji handlowców National Retail Federation wynika, że wydatki Amerykanów w Czarny Piątek były w tym roku o 2,9 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 57,4 mld dolarów. To zatem najgorsze otwarcie sezonu świątecznych zakupów od 2009 roku i zły prognostyk na cały sezon.
Według National Retail Federation do sklepów wybrało się tego dnia 141 mln osób, czyli 2 mln więcej, niż rok temu. Jednak średnio wydali nieco ponad 407 dolarów na osobę, czyli o 3,9 proc. mniej niż przed rokiem. Dotyczy to zarówno wydatków w tradycyjnych sklepach jak i przez Internet.
Handlowcy są zaskoczeni, ponieważ cięli ceny znacznie mocniej niż rok temu. Niektórzy, jak na przykład Wal-Mart, otworzyli sklepy nawet już dzień wcześniej czyli w Święto Dziękczynienia.
Wcześniejsze prognozy mówiło o niewielkim, ale jednak wzroście wydatków całym sezonie świątecznym, w którym Amerykanie mieli wydać ponad 600 mld dolarów.
Jest jeszcze jedna nadzieja w internecie. Handlowcy liczą, że więcej konsumentów zdecydowało się na e-zakupy. Sklepy internetowe właśnie na dzisiaj przygotowały specjalne oferty z racji tzw. Cyber Monday.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-12-03 14:42:08

    Jakoś jeszcze nie widzę,żeby obniżyli ceny. Dlatego drób kupiłam w ubojni. Zyskałam 100zł z haczykiem na jednorazowych zakupach. Trochę za późno wchodzą obniżki. Dlatego szukam taniej i znajduję .

  • klient 2013-12-03 11:09:12

    Jeżeli obniżyli ceny to logiczne, że sprzedaż spadła. Popyt nie nie jest super elastyczny i nie osiągnie nieskończoności..

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.