Czego oczekują kasjerzy? „Normalność” i szczerość ważniejsze niż „owocowe środy”

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2019 10:07

Czego oczekują kasjerzy? „Normalność” i szczerość ważniejsze niż „owocowe środy” Fot. Shutterstock.com

Czego osoby poszukujące pracy oczekują od przyszłych pracodawców? Czy przedsiębiorstwa odpowiadają na te potrzeby? Badania przeprowadzone przez OLX wykazują, że oferty pracy w sekcji „Co oferujemy?” nie prezentują informacji, które pracownicy w rzeczywistości chcieliby tam znaleźć.

Gdyby zapytać kandydatów, jakie benefity najczęściej pojawiają się w ofertach firm, wymieniliby: przyjazna/miła atmosfera, atrakcyjne wynagrodzenie, elastyczne godziny pracy czy możliwość rozwoju. Zdarzają się również firmy, które wymieniają w tej części ogłoszenia wypłatę w terminie czy umowę. 

Aplikujący często są sfrustrowani frazesami pojawiającymi się w ogłoszeniach. Niektórzy uznają, że są one przejawem braku ciekawych perspektyw na danym stanowisku. Badania przeprowadzone na użytkownikach OLX praca wykazały trzy kluczowe potrzeby, które szczególnie często pojawiają się wśród kandydatów aplikujących na takie stanowiska, jak: kierowca, przedstawiciel handlowy, kasjer, pracownik produkcji, call center i administracja biurowa. Są to:

NORMALNOŚĆ

Kandydaci mają poczucie, że firmy przeceniają wagę benefitów w postaci owoców czy świeżej kawy, które są jedynie dodatkiem uprzyjemniającym dzień. Znacznie ważniejsza jest dla nich szeroko pojęta normalność, która dotyczy zarówno warunków pracy, narzędzi do wykonywania obowiązków, zasad współpracy, jak i relacji międzyludzkich. Pracownicy chcą pracować w bezpiecznych warunkach, mieć jasno sformułowany zakres zadań i ustalone warunki współpracy (np. określony czas pracy czy sposób rozliczenia) oraz być traktowanymi z szacunkiem. Ważne jest dla nich, żeby ich praca była doceniana i przełożony wyrażał wdzięczność, a relacje między współpracownikami były przyjazne i umożliwiały wymianę wiedzy, doświadczeń, a nawet były źródłem wsparcia.

SYMETRIA

Pracownicy zwrócili uwagę na istotę relacji z przełożonym/pracodawcą. Niestety często są one źródłem frustracji. Uczestnicy badań uznali, że czasem czują się jak dodatek do samochodu, telefonu czy kasy. Chcieliby natomiast być traktowani jak partnerzy, specjaliści w swojej dziedzinie. Szczególnie, że są przekonani, iż to pracownicy i ich zaangażowanie decydują o sukcesie firmy. Ten rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami a realiami obniża motywację. Jej wzrost jest możliwy, jeśli w firmie panuje poczucie wspólnotowości (zamiast podziałów na my pracownicy - oni przełożeni). Co więcej, badani zwrócili uwagę na potrzebę silnego przywództwa, które zapewnia poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji.

PRAWDA

Pracownicy oczekują traktowania relacji pracodawca-pracownik jako wymiany, w której obie strony dostarczają to, co oferują. Pracownik oferuje swój czas, kompetencje i zaangażowanie, pracodawca – uczciwe warunki pracy. Oczywistym jest, że w trakcie rekrutacji obie strony chcą pokazać się z jak najlepszej strony. Kandydaci uważają jednak, że często ogłoszenia są niezgodne z informacjami, które otrzymują w trakcie rozmów rekrutacyjnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6556
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.