Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Czerwona Torebka likwiduje sieć dyskontów

Autor: www.dlahandlu.pl 22 kwietnia 2015 21:17

Czerwona Torebka likwiduje sieć dyskontów fot. Czerwona Torebka

Zarząd Czerwonej Torebki poinformował, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki zależnej - Dyskont Czerwona Torebka - podjęło uchwałę o jej rozwiązaniu i przeprowadzeniu postępowania likwidacyjnego.

Zarząd spółki wyjaśnia, iż decyzja o likwidacji została podjęta z uwagi na odchylenia od realizacji przyjętych założeń ekonomicznych dla sieci sklepów dyskontowych. Podejmując powyższą decyzję wzięto również pod uwagę, iż agresywna walka cenowa w tym segmencie rynku powoduje zwiększenie zapotrzebowania na środki finansowe, których zaangażowanie mimo wszystko nie gwarantuje uzyskania zadowalającej stopy zwrotu z inwestycji.

W środę od rana akcje Czerwonej Torebki gwałtownie spadały. W trakcie otwarcia za akcje spółki trzeba było zapłacić 2,57 zł, na zakończenie sesji już tylko 2,36.

Przypomnijmy, spółka Dyskont Czerwona Torebka w 2014 roku osiągnęła przychody w wysokości 46 mln zł. Strata odnotowana przez sieć 37. dyskontów wyniosła 25,9 mln zł.

"Otwarcie sklepów Dyskont Czerwona Torebka poprzedzone było licznymi analizami, w tym z zakresu zmiany funkcjonowania dotychczas obecnych na polskim rynku sklepów wywodzących się z segmentu dyskontów i ich ewolucji w kierunku supermarketów. W ocenie Grupy tworzy to na rynku niszę dla nowych sieci w klasycznym formacie dyskontowym, która może zapełnić Dyskont Czerwona Torebka" - podawała spółka.

"Nie można wkluczyć ryzyka, że ocena Grupy co do możliwości rozwoju w segmencie dyskontów jest zbyt optymistyczna, rozwój sieci opóźni się w czasie, np. z powodu małej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wybrane lokalizacje okażą się mniej rentowne, wystąpią trudności w pozyskiwaniu wiarygodnych dostawców i zaangażowanego personelu, w efekcie strategia w zakresie rozwoju ogólnopolskiej sieci sklepów dyskontowych nie przyniesie założonych efektów ekonomicznych, co mogłoby mieć istotny negatywny wpływ na perspektywy Grupy i osiągane wyniki finansowe" - podawała firma w komunikacie Czerwonej Torebki.

Z Dyskontem współpracuje około 550 dostawców dla 9334 indeksów towarowych. Kluczowymi dostawcami są dostawcy alkoholi (21,85 proc. w zakupach ogółem) i dostawcy artykułów spożywczych (54,85 proc. w zakupach ogółem).

W maju ubiegłego roku przedstawiciele spółki poinformowali również, że firma zawiesza rozwój pasaży Czerwona Torebka. Liczba placówek wynosiła wtedy 66. Również ekspansja Małpki Express została zahamowana. W 2014 roku otwartych zostało 130 nowych sklepów Małpka Express, a cała sieć osiągnęła poziom ponad 300 lokalizacji. Tymczasem w listopadzie 2014 roku w komunikacie firma podawała, że należy do niej 350 sklepów, z czego 50 lokalizacji zostało uruchomionych w trzy miesiące (od początku sierpnia do końca października 2014 r.). Powstanie 50 kolejnych planowano w ciągu listopada i grudnia 2014, tak, by na koniec roku działało pod szyldem Małpka Express - 400 placówek. Oznacza to, że sieci brakuje do zrealizowania zakładanego planu na koniec 2014 rok - 100 placówek. Jednocześnie względem początku listopada 2014 liczba placówek spadła o 50. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zadowolony 2015-04-24 11:23:07

    Nareszcie największy szkodnik polskiego handlu,Świtalski dostał po głowie!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.