Czerwona Torebka ma szansę na sukces jeśli zaproponuje coś nowego

www.portalspozywczy.pl 19 marca 2014 17:38

Nowy gracz na rynku dyskontowym - Dyskont Czerwona Torebka - ma szanse powodzenia, jeśli nie będzie jedynie naśladował tego, co robi konkurencja, ale zaproponuje coś nowego, co będzie w stanie przyciągnąć klientów - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Podkreśla, że projekt ten dopiero wystartował i nie wiadomo, jaką formę koncept przybierze ostatecznie. - Należy podkreślić, że dzisiaj rynek jest zupełnie inny niż 10-15 lat temu, gdy pan Mariusz Świtalski wprowadzał na rynek Biedronkę czy Żabkę. Obecnie nisz na rynku jest o wiele mniej, a większość klientów została zagospodarowana przez już istniejące koncepty. Jeśli nawet ktoś stworzy koncept sklepu, którego nie ma na rynku, jeśli "połączy klocki" w nowy ciekawy sposób, to żeby projekt zarabiał i można było go sprzedać, musi osiągnąć skalę dużo większą niż 10 lat temu - tłumaczy.

Jedną z przeszkód do pokonania jest pozyskanie kapitału na rozwój. Jest to bardzo trudne, czego przykładem jest niezbyt udany debiut spółki Czerwona Torebka na warszawskiej giełdzie. To istotne zagrożenie dla przyszłych projektów, ponieważ rynek jest już o wiele bardziej nasycony niż kilkanaście lat temu.

Według eksperta KPMG, pomysł na łączenie hurtu z dyskontem, jaki chce realizować Czerwona Torebka, to za mało, aby zdobyć pokaźne udziały w rynku i przyciągnąć klientów. Jeśli nawet okaże się on strzałem w dziesiątkę, to za chwilę mogą skopiować go inni: Biedronka, Lidl czy Kaufland.

- Przy sile zakupowej wymienionych sieci nie będzie problemu z negocjacjami z dostawcami i wstawieniem podwójnych cenników na półki, które poinformują klienta o cenowym rabacie przy zakupie kilku sztuk towaru. Jeśli ktoś wymyśli na rynku coś, co przyniesie mu dodatkową sprzedaż i zainteresuje klientów, to obecni gracze, ze swoją skalą, infrastrukturą i doświadczeniem są w stanie bardzo szybko skopiować i wdrożyć ten pomysł w swoich sklepach - ostrzega Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Gregor aus Oberschlesien 2014-03-20 00:34:12

    Fatalny koncept. Wiemy, ze Polacy robią zakupy często ( nie raz w tygodniu i nie na zapas ). Przez to wiemy tez, że wola kupować stricte detalicznie a nie hurtowo. W czerwonej torbie taki klient nie odchodzi od półki z przekonaniem "zrobiłem świetny interes" tylko z goła odmiennym. Od razu widzi jaka jest faktyczna cena produktu a on za kupno w detalu misi "dopłacić"

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.