Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Czerwona Torebka podała wyniki finansowe: 64 mln zł przychodów i 38 mln zł straty

Autor: www.dlahandlu.pl 15 maja 2014 19:53

Czerwona Torebka podała wyniki finansowe: 64 mln zł przychodów i 38 mln zł straty

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej Czerwona Torebka wyniosły w I kwartale 2014 roku 64 mln zł, co w porównaniu do 18 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku oznacza ponad trzykrotny wzrost. Jak informuje spółka, jest on wynikiem prowadzenia działalności w trzech formatach handlowych: dyskontowym, convenience oraz e-commerce.

Blisko 70 proc. przychodów ze sprzedaży pochodzi z segmentu handlowego, który stał się dominujący w Grupie ze względu na przejęcie w ubiegłym roku sieci sklepów spożywczo-monopolowych Małpka Express, sklepu internetowego Merlin.pl, a także w związku z rozwojem nowego projektu spółki - Dyskontów Czerwona Torebka.

- Ze względu na nakłady ponoszone na rozwój projektów handlowych I kwartał 2014 roku Czerwona Torebka zamknęła stratą na poziomie 38 mln zł. Trudno sobie wyobrażać, by projekty, które są w fazie intensywnego rozwoju generowały pozytywne wyniki finansowe. Warto jednak zwrócić uwagę, że wkładamy ogromną pracę, aby zapewnić wszystkim projektom płynność finansową co miało miejsce zarówno w roku 2013, jak również jest dokładnie zaplanowane na kolejne lata rozwoju wszystkich projektów - komentuje Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka.

- Rentowność w krótkim okresie planowania może być ujemna, gdy jest związana z dynamicznym rozwojem i dużymi inwestycjami. Suma bilansu wskazuje na stabilność naszej firmy - dodaje.

Wartość aktywów trwałych Grupy przekroczyła w okresie sprawozdawczym 1 082 mld zł, z czego niemal 750 mln zł stanowił kapitał własny, a zadłużenie ogółem wyniosło 332 mln zł. Firma pozyskuje środki na realizację projektów handlowych z dwóch źródeł. Jednym jest sprzedaż znajdujących się w portfelu firmy nieruchomości komercyjnych w ramach stworzonego programu inwestycyjnego 8 proc. Drugim są kredyty inwestycyjne oraz leasingi.

Kolejne miesiące będą czasem intensywnej ekspansji projektów handlowych Grupy. Obecnie spółka posiada ponad 100 podpisanych umów najmu pod Dyskonty Czerwona Torebka. Do końca 2014 roku planuje uruchomić kilkadziesiąt obiektów. W I kwartale br. liczba sklepów convenience Małpka Express sięgnęła 227 placówek. Celem spółki na ten rok jest kolejne 200 otwarć.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sew 2014-05-18 19:12:15

    a kiedy wniosek o upadłość??

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.