Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Czerwona Torebka ze stratą w wysokości 94 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2014 09:59

Czerwona Torebka ze stratą w wysokości 94 mln zł

W trzech kwartałach bieżącego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka wyniosły 261,16 mln zł w porównaniu do 101,27 mln zł w takim samym okresie roku poprzedniego. Oznacza to, że wzrosły one o 157,87 proc. Jak tłumaczy firma, taki wzrost przychodów jest efektem dołączenia wpływów z nowego segmentu działalności grupy, czyli handlu.

W trzech kwartałach 2014 roku nastąpił wzrost kosztów własnych sprzedaży o 123,90 mln zł do 188,8 mln zł. Wzrosły koszty handlowe w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego do poziomu 119,19 mln zł. Związane jest to z pojawieniem się nowego segmentu działalności. Wzrost wszystkich kosztów wynika z dołączenia do grupy spółek Małpka S.A. oraz Merlin.pl S.A. Wynik finansowy brutto zamknął się stratą w kwocie 93,99 mln zł wobec 26,93 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

- Skala i dynamika naszej działalności wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. Wszystkie formaty handlowe rozwijają się zgodnie z planem. Grupa Czerwona Torebka zachowuje płynność finansową, akceptując przejściowo ujemną rentowność - komentuje wyniki Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy grupy.

Na koniec trzeciego kwartału 2014 roku aktywa trwałe grupy wyniosły 868,85 mln zł i stanowiły 81,74 proc. sumy aktywów ogółem w porównaniu do 875,74 mln zł na koniec 2013 roku. Wzrost wartości aktywów trwałych wynika z przejęcia spółki Merlin.pl S.A. w maju 2013 roku, a także spółki Małpka S.A., w sierpniu 2013 roku.

Jak tłumaczy Czerwona Torebka, segment handlowy będzie miał znaczący wpływ na wzrost wartości grupy w przyszłości, a obecnie mimo dynamicznego wzrostu obrotów mocno obciąża wynik grupy, co jest widoczne w ostatnich kwartałach i będzie również zauważalne w kolejnym roku. Według grupy, uzyskanie rentowności na poziomie operacyjnym w kolejnym roku przez Małpkę i Merlina powinno wpłynąć na poprawę wyników na poziomie skonsolidowanym.

Poza handlem, grupa działa również w segmencie nieruchomości. Wartość aktywów zlokalizowanych w tym segmencie wynosi ponad 527 mln zł, co stanowi ponad 60 proc. aktywów posiadanych przez grupę. Działalność operacyjna przynosząca przychody z najmu, sprzedaży obiektów komercyjnych i mieszkań pozwala grupie utrzymywać dodatnią i rosnącą rentowność segmentu. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego rentowność segmentu nieruchomości wzrosła o 80 proc. W ramach tego segmentu prowadzony jest program sprzedaży obiektów handlowych z gwarancją 8 proc. stopy zwrotu, który, jak zapewnia Czerwona Torebka, cieszy się dużą popularnością wśród inwestorów indywidualnych. Czerwona Torebka tłumaczy, że zarówno aktywa, organizacja, jak i wyniki segmentu nieruchomości świadczą o stabilności całej grupy i mają pozwolić na dynamiczny rozwój segmentu handlowego, który znacząco poprawi swoje wyniki w przyszłości.Od początku 2014 roku zostało otwartych 19 nowych Dyskontów Czerwona Torebka, obecnie funkcjonują już 24 dyskonty na terenie całego kraju. Obroty sklepów z miesiąca na miesiąc są coraz wyższe. Poszerza się również ich oferta asortymentowa. Można w nich kupić m. in. świeże pieczywo, warzywa, owoce, mrożonki oraz artykuły przemysłowe.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.