Cztery typy przywódców w dobie Przemysłu 4.0

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2019 15:45

Czwarta Rewolucja Przemysłowa, zwana również Przemysłem 4.0, przyniosła niespotykane dotąd zmiany w biznesie. Tegoroczne badanie Deloitte i Forbes Insights przeprowadzone wśród prezesów największych firm, analizuje metody zarządzania zmianami związanymi z wprowadzeniem Przemysłu 4.0. Z ponad 2 tys. ankietowanych wyodrębniono cztery typy liderów, którzy lepiej niż inni radzą sobie z dostosowaniem do nowej rzeczywistości. Są to: Liderzy wpływu społecznego, Rzecznicy Wykorzystania Danych, Promotorzy Przełomowych Zmian i Ambasadorzy Talentów.

- Czwarta rewolucja przemysłowa redefiniuje nasze życie i metody pracy. To duża presja dla kadr kierowniczych na całym świecie, by przygotować swoje firmy i pracowników do nowych wyzwań. Zamiany w świecie biznesu kształtują też nowe modele przywództwa. Badacze Deloitte i Forbes Insights przeanalizowali cechy wyróżniające najskuteczniejszych liderów i najbardziej efektywne organizacje i opisali je w raporcie: Leadership in the Fourth Industrial Revolution: Faces of progress – czytamy w raporcie.

Badanie przeprowadzono wśród ponad 2000 prezesów z dziewiętnastu krajów na świecie. Pokazało ono, że kadry kierownicze chcą poprawić sytuację na świecie i lepiej orientują się, jakie umiejętności będą w przyszłości najbardziej potrzebne. Przeszkody w ramach organizacji ograniczają rozwój skutecznych strategii Przemysłu 4.0 sprawiając, że firmy unikają odważnych inwestycji technologicznych, które mogłyby stać się motorem innowacji i przełomowych przekształceń.

Na dwóch krytycznych obszarach - oddziaływania społecznego i rozwoju talentów - postawy przyjmowane przez członków zarządu zmieniły się diametralnie od 2017 roku, co oznacza, że liderzy firm bardziej realistycznie podchodzą dziś do kwestii związanych z funkcjonowaniem w erze Przemysłu 4.0. Zidentyfikowano cztery modelowe typy przywódców, którzy podejmują skuteczne działania, w transformacji biznesu do wymogów nowej rzeczywistości.

Tegoroczne badanie ujawniło, że wpływ społeczny to najważniejszy miernik sukcesu używany dziś przez liderów biznesowych - element ten wskazało 34 proc. ankietowanych, czyli dwa razy tyle, co wyniki finansowe (17 proc.) i satysfakcję pracowników (17 proc.). Ponadto, ponad połowa ankietowanych dyrektorów zarządzających na całym świecie (53 proc.) zauważyła, że inicjatywy prospołeczne zaowocowały nowymi źródami przychodów, co dowodzi, iż zysk i podejmowanie działań w interesie społecznym mogą harmonijnie współistnieć w ramach Przemysłu 4.0.

Nie ma uniwersalnej recepty na sukces w czasach gwałtownych zmian przemysłowych. Jednak świadomość i rozumienie postaw jakie przyjmują niektórzy liderzy wobec ciągle zmieniającego się otoczenia, mogą okazać się pomocne. Kluczowe cechy modelowych liderów Przemysłu 4.0, to:


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,47

  • Min

    3,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 870
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.