Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Czy interpretacja badań konsumenckich w reklamie Lidla jest rzetelna?

Autor: gazeta.pl 14 października 2016 18:53

Choć Danio wybrało 43 proc. ze 170 przebadanych konsumentów, a serek Pilos Lidla bardziej smakował 36 proc. badanych osób, zaś 19 proc. oceniło serki tak samo to w reklamie Lidla pojawia się hasło: "Większość Polaków uznała smak serka Pilos za tak samo dobry lub lepszy niż serka numer jeden na rynku". Dr Monika Skorek, ekspert od badań rynkowych z Uniwersytetu Warszawskiego, uważa, że to nieuczciwa interpretacja - czytamy w gazeta.pl

- Przecież możemy odwrócić sytuację, mówiąc, że to Danio "jest tak samo dobry lub lepszy" - mówi Skorek. Lidl, komunikując wyniki testu, nie kłamał, ale też nie powiedział całej prawdy.

- Reklamy nie wskazywały, który produkt jest smaczniejszy ani nie dyskredytowały produktu, z którym następowało zestawienie. Wskazywały logiczny wniosek wynikający z badań, że produkt marki własnej Lidla jest oceniany na tyle dobrze, że uprawnione jest stwierdzenie, że większości smakuje on tak samo dobrze lub nawet lepiej - tłumaczy w rozmowie z gazeta.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidla.

W badaniach 170 konsumentom bardziej smakowała czekolada Alpen Gold niż lidlowska Fin Carre (odpowiednio 40 proc. i 38 proc.). Mimo to, podobnie jak w przypadku serków Pilos versus Danio, komunikat brzmiał, że większość Polaków uznała czekoladę Lidla za tak samo smaczną lub smaczniejszą niż czekolada konkurencji.

W badaniu marek Lidla wzięło 170 osób z sześciu miast: Warszawy, Katowic, Tczewa, Gorzowa Wielkopolskiego, Olsztyna i Lubartowa. Nie byli reprezentowani mieszkańcy wsi, którzy stanowią ok. 40 proc. mieszkańców Polski.

- Sposób komunikacji wyników w kampanii nie jest do końca rzetelny. Poza połączeniem dwóch kategorii odpowiedzi, które jest możliwe, ale rozmywa oceny, wielkość próby wiąże się ze zbyt dużym błędem wnioskowania o całej populacji - ocenia dr Mariusz Kicia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Greg 2016-10-15 10:33:05

    " Nie byli reprezentowani mieszkańcy wsi, którzy stanowią ok. 40 proc. mieszkańców Polski." ... ale ale jaki procent stanowią mieszkańcy wsi wśród klientów lidla ? Po co mają robić badania w grupie osób, które są nieznacznym ułamkiem ich klienteli ? Bo było by to tak samo dobre lub lepsze ? Litości.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.