Czy konsumenci ufają informacjom przekazywanym przez gigantów mody?

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2019 12:04

Większość polskiej opinii publicznej uważa, że marki odzieżowe powinny przyjąć odpowiedzialność za oddziaływanie całego ich łańcucha dostaw na środowisko naturalne. Wyniki podkreślają też brak zaufania do informacji przekazywanych przez gigantów mody.

Blisko trzy czwarte (72%) Polaków sądzi, że marki odzieżowe powinny brać odpowiedzialność za całość swojego łańcucha dostaw oraz zapewnić, by ich ubrania produkowane były w sposób przyjazny dla środowiska. Dwie na dziesięć osób (21%) uważa, że branża modowa informuje konsumentów o wpływie procesu produkcji odzieży na środowisko naturalne i na ludzi.

Badanie przeprowadzone przez firmę Ipsos MORI na zlecenie Changing Markets Foundation oraz Clean Clothes Campaign, wykazało, że siedmiu na dziesięciu Polaków (72%) uważa, że marki odzieżowe powinny przedstawiać informacje o swoich ekologicznych zobowiązaniach, zaś blisko połowa (47%) nie zdecydowałaby się na zakup od marki, która jest kojarzona z zanieczyszczaniem środowiska w wyniku swojego procesu produkcji.

Przeczytaj także:

Jednocześnie tylko jeden na pięciu respondentów (20%) ma zaufanie do prawdziwości informacji przedstawianych przez marki odzieżowe.

Większość polskich konsumentów ma kłopot ze stwierdzeniem, na ile etycznie wyprodukowane są kupowane przez nich ubrania (60%) i nie wskazuje wielu znanych marek wymienionych w badaniu jako tych zapewniających społeczną odpowiedzialność biznesu w swoich łańcuchach dostaw. 

Polski sektor modowy należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Zgodnie z danymi statystycznymi Statista, wydatki na ubrania wzrosły od 2008 roku o 75%, osiągając poziom 42 mld złotych (9,7 mld EUR) w 2016 r. Polskie zakłady produkują ubrania dla największych międzynarodowych marek modowych, takich jak Hugo Boss, Burberry i Levi's.

Blisko dwie trzecie (63%) badanych uważa, iż marki odzieżowe powinny przedstawiać informacje na temat swoich dostawców wiskozy oraz na temat wpływu ich procesów produkcyjnych na środowisko naturalne.

Połowa polskiej opinii publicznej (52%) uważa, że przemysł modowy płaci niskie wynagrodzenia pracownikom produkujących ich ubrania, zaś tylko sześć na dziesięć osób (62%) uważa, że marki odzieżowe informują konsumentów, czy pracownicy w ich łańcuchu dostaw otrzymują uczciwe wynagrodzenie.

Agencja Ipsos MORI przeprowadziła badanie opinii publicznej dla fundacji Changing Markets Foundation, która zleciła badanie na grupie dorosłych respondentów w wieku 16-75 lat w siedmiu krajach: w Wielkiej Brytanii, USA, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce i Hiszpanii. Przeprowadzono łącznie 7701 wywiadów (ponad 1000 w każdym z krajów).


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,27

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 870
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.