PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Czy nowemu inwestorowi - SPAR Group - uda się odzyskać rynek po Piotrze i Pawle?

dlahandlu.pl 27 listopada 2019 13:15

Czy nowemu inwestorowi - SPAR Group - uda się odzyskać rynek po Piotrze i Pawle? fot. materiały prasowe

Według danych finansowych za 2018 (za Ministerstwem Finansów) udziały Piotra i Pawła, do którego należało wówczas ok. 70 sklepów, w rynku nowoczesnych powierzchni handlowych wyniosły 0,74 proc. z przychodami na poziomie 1,1 mld zł. Czy sieci Spar uda się odbudować pozycję, utraconą przez spółkę rodziny Woś, która jeszcze w 2016 roku liczyła 144 sklepy i miała 5-proc. udział w rynku supermarketów? O planach firmy dowiemy się już jutro, podczas otwarcia pierwszego sklepu Eurospar, prowadzonego przez nowego inwestora - SPAR Group Ltd. z RPA.

Jeszcze w 2017 roku sieć Piotr i Paweł liczyła ponad 140 sklepów i miała przychody na poziomie około 2 mld zł rocznie, co skutkowało około 1,5-proc. udziałem w rynku nowoczesnych powierzchni handlowych. Nowy inwestor Grupy Piotr i Paweł - SPAR Gruop zapowiadał niedawno, że w 2020 roku chce mieć 100 sklepów. Wydaje się więc, że może liczyć na około 1 proc. udziałów w rynku. Problemem może być jednak przekonanie klientów do powrotu do lokalizacji, które w ciągu ostatnich miesięcy były niedotowarowane. Dodatkowo marka SPAR jest nowością w dużych ośrodkach miejskich, w których działały sklep Piotr i Paweł. Formalnie nie zakończyło się też postępowanie sanacyjne Grupy Piotr i Paweł, a od układu z wierzycielami ( m.in. dostawcami) zależy w jaki sposób będzie zatowarowany Eurospar. Nie ma też jeszcze informacji odnośnie wyniku procesu w Amsterdamie dotyczącego licencji na używanie logo SPAR, do której to licencji czuje się uprawniony m.in. SPAR Polska.

Przypomnijmy, jutro w warszawskiej galerii Blue City ruszy sklep Eurospar. Supermarket pojawi się w miejsce Piotra i Pawła. Sklep przeszedł gruntowną metamorfozę, dostosowując się do międzynarodowych standardów w branży retail. Zmienił się nie tylko wystrój czy aranżacja półek, ale również otaczająca klientów przestrzeń. Na powierzchni około 2,5 tys. mkw. Eurospar oferować będzie wybór świeżych produktów od polskich dostawców, a także jako marka własna - artykuły z całego świata.

W konferencji prasowej, zorganizowanej przy okazji otwarcia, weźmie udział między innymi Rob Philipson, przedstawiciel SPAR Group, nowego inwestora Grupy Piotr i Paweł. Pojawią się także: Tomasz Syller - Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu Wasz Sklep Spar, Jakub Karbowiak, Członek Zarządu Piotr i Paweł oraz dr Patryk Filipiak, prezes Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja S.A. jako zarządca sanacyjny w Grupie Piotr i Paweł.

1 października SPAR Group przejął 80 proc. udziałów w sieci Piotr i Paweł za 1 euro, od Capital Partners. Pozostałe 20 proc. zostanie przejęte w przyszłości przez innego, mniejszościowego inwestora.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta w lipcu zatwierdził transakcję kupna/sprzedaży, która została podpisana 30 maja 2019 pomiędzy The SPAR Group Ltd. a siecią Piotr i Paweł. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na SPAR.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • PR 2019-11-28 15:19:38

    @PHa to ten sklep jest już otwarty??? W mediach podają, że od jutra jest otwarty. Coś się tutaj nie spina :)

  • Franek 2019-11-28 10:45:06

    Nowy biznes krótkofalowy

  • TIM 2019-11-28 10:03:23

    Jak nie zapłacą wierzycielom to zatowarują sklepy na 100% za pieniądze dostawców zrobią nowy biznes!

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.