Czym kierują się konsumenci kupując alkohol?

Autor: pr, dlahandlu.pl 19 października 2016 18:35

Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research w październiku tego roku przeprowadziła sondaż, którego celem było zbadanie zwyczajów zakupowych, obowiązujących na rynku alkoholi. Czym kierują Polacy wybierając alkohol? Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste.

- Badanie pokazało również przywiązanie Polaków do znanych, prestiżowych marek, za którymi podąża gwarancja najwyższej jakości – dodaje Zimolzak. 

Alkohol niezmiennie traktowany jest jako uniwersalny, ale też bezpieczny prezent, zwłaszcza jeśli zadamy sobie trud znalezienia produktu oryginalnego, dystrybuowanego w ograniczonej ilości na rynku, czy sygnowanego podpisem znanej osoby. Okazuje się, że podobnie jak przy zakupach na własny użytek, w przypadku kupna trunku z przeznaczeniem na prezent, konsumenci mają swoje przyzwyczajenia. Z badania przeprowadzonego przez SW Research wynika, że najpopularniejszym alkoholem wręczanym z okazji Świąt Bożego Narodzenia jest wino (36,8 %. ankietowanych), rzadziej zaś wręczamy wódkę 29,9 %, czy whisky (12,1 %). Kiedy natomiast wybieramy alkohol, który ma być dowodem wdzięczności, tak samo często sięgamy po whisky (24 %), wino (22,9 %), wódkę (22,8 proc.), czy koniak (22 %).

Każdego roku, na rynku pojawia się wiele nowości alkoholowych. Rekordy bije branża browarnicza, która notuje rekordową ilość premier, wynikającą z niespodziewanego wręcz rozwoju browarów rzemieślniczych. Tak dynamiczny rozwój to również ogromne wyzwanie dla działów marketingu, które muszą zadbać nie tylko o dystrybucję, ale również promocję nowych marek. W planowaniu działań bezcenna jest wiedza o kryteriach, którymi kierują się konsumenci, wybierając nowy produkt. Zwłaszcza, że z badania przeprowadzonego przez SW Research wnika, że prawie połowa ankietowanych po nowości alkoholowe sięga od czasu do czasu, a jedynie 3,5 proc. badanych, robi to zawsze, gdy decyduje się na zakup trunku. 

Przy planowaniu wszelkich działań podstawowe znaczenie ma wiedza o tym, skąd potencjalni konsumenci czerpią informacje o nowych produktach. Okazuje się, że większość badanych uzyskuje je od znajomych (36,3 proc.) i to rekomendacje najbliższych skłaniają ich do sięgania po nowości. Natomiast ¼ respondentów wskazała, jako źródło informacji, materiały dostępne w sklepach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • kreez 2016-10-20 15:28:55

    Słabe. Wniosek - kupując prezent patrzymy na prestiż marki...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,80

  • Śr

    2,84

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6596
Ilość aktualnych ofert: 296011

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.