Czystość galerii równie ważna jak obsługa klienta

Autor: dlahandlu.pl 16 sierpnia 2018 09:56

Centra handlowe w Polsce coraz większą wagę przykładają do czystości obiektu.  Badania pokazują, że zadbane przestrzenie są istotnym elementem tzw. shopping experience.

Jak wynika z danych agencji badawczej Harris Interactive aż 99% konsumentów uważa, że zaniedbania higieniczne mogą negatywnie wpłynąć na ich ocenę obiektu, w którym robią zakupy.

Rażące wpadki w tym zakresie mogą bardziej pogrążyć centrum handlowe niż słaba obsługa klienta. Z drugiej strony, według "Retail News Insider", aż 93% klientów, którzy z powodu zaniedbań czystościowych udali się do konkurencji, dałoby sklepowi drugą szansę, gdyby ten zadbał o wysokie standardy czystości.

- Konsumenci są mobilni, mają w czym wybierać, porównują obiekty i takie różnice np. w czystości, mogą przeważyć o wyborze miejsca na zakupy - mówi Marcin Karpiński, ekspert ds. czystości Clinex.

Jak podkreślają specjaliści, podstawą czystościowego sukcesu galerii jest opracowanie planu sprzątania. - Działamy kompleksowo, ponieważ klient widząc jedną strefę zaniedbaną, może przypuszczać, że reszta wygląda podobnie, co rzutuje na złą opinię o całym obiekcie. Uwagę należy zwrócić na obszary o szczególnie dużym natężeniu ruchu, takie jak wejście główne, wejścia do sklepów oraz witryny sklepowe - ich czystość ma istotny wpływ na pierwsze wrażenie u klienta – mówi Marcin Karpiński.

Badania pokazują, że więcej niż połowa klientów zrezygnuje z wejścia do sklepu, jeśli z zewnątrz będzie sprawiał wrażenie zaniedbanego. Z drugiej strony, aż 80% odwiedzających będzie skłonnych wypróbować nowy sklep, jeśli od progu będzie czysty i zachęcający do odwiedzin.

Na celowniku klientów są zwłaszcza alejki handlowe, food court, ale także przymierzalnie, w których najczęściej podejmowane są decyzje zakupowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6083

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.