Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Da Grasso: Rośnie znaczenie małych miast dla marek sieci franczyzowych

Autor: pr 25 sierpnia 2014 09:50

Jak pokazują dane raportu „Rynek Gastronomiczny w Polsce 2014", wzrost liczby placówek franczyzowych zanotowało w 2013 roku ponad 44 procent franczyzodawców. Rozwój sieci umożliwiło między innymi obniżenie kwoty inwestycji i rozwój placówek franczyzowych w mniejszych miastach. Obecność placówek franczyzowych w małych miastach to dobra droga do zwiększenia zasięgu sieci. Nie jest to jednak jedyny plus tego rozwiązania.

Małe i średnie miejscowości to przede wszystkim dobry pomysł na rozpoczęcie własnego biznesu. Początkującemu przedsiębiorcy łatwiej będzie otworzyć lokal gastronomiczny w mniejszym, a niżeli w dużym mieście. Start biznesu w dużej miejscowości wiąże się z funkcjonowaniem wśród licznej konkurencji, dlatego jest to bardzo ryzykowne, nawet jeżeli biznes otwiera się pod szyldem dużej marki.
- Nie od dziś wiadomo, że o ile w dużych miastach klienci chętniej korzystają z usług lokali gastronomicznych, o tyle w mniejszych łatwiej o identyfikację klienta z daną marką. Lokal gastronomiczny w małym mieście ma szansę stać  się głównym miejscem spotkań i rozrywki dla lokalnej społeczności. Ważne jest w tym przypadku, aby franczyzobiorca angażował się w lokalne imprezy i akcje społeczne. To wzmacnia jego wiarygodność i lojalność wśród regionalnej społeczności oraz pozwala jeszcze bardziej wzmocnić rozpoznawalność wśród klientów.
Da Grasso już od początku swojej działalności stawia na małe miejscowości. Obecność w mniejszych miastach to podstawa siły Da Grasso, to dzięki nim sieć zbudowała swój aktualny zasięg - mówi Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso.

Wiadomo, że wymagania gości lokalu w miastach do 50 tys. mieszkańców są inne niż gusta w dużych aglomeracjach. Preferencje klientów zmieniają się w zależności od regionu. Dlatego w tym przypadku warto pamiętać o osobistym podejściu do klienta i możliwym dostosowaniu oferty do lokalnych wymagań rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,07

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.