Dane pozyskane z audytów pomagają zarządzać sprzedażą w sieciach punktów handlowych

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2015 12:40

Sklepy, producenci i dystrybutorzy coraz częściej zlecają na zewnątrz realizację audytów dotyczących jakości obsługi klienta, ekspozycji towarów oraz realizacji działań promocyjnych.

Usługa audytu pozwala zgromadzić informacje dotyczące efektywności dystrybucji produktów oraz jakości komunikacji z konsumentami w sieciach handlowych. Umożliwia także ocenę realizacji zadań wynikających z umów sklepów z partnerami zewnętrznymi (dostawcami i dystrybutorami oferowanych w danej sieci produktów lub usług). To właśnie ta druga grupa klientów najczęściej korzysta
z zewnętrznych audytów. Ze statystyk spółki Cursor wynika, że większość zleceń dotyczy badania formy ekspozycji produktów, wywiązywania się sklepów ze zobowiązań i wiedzy sprzedawców na temat oferowanych klientom końcowym towarów danej marki. Zewnętrzni audytorzy weryfikują
m.in. sposób wykorzystania przez daną sieć handlową materiałów POS, poziom cen i dostępność produktów czy prawidłowość realizacji założeń akcji marketingowych, w tym programów lojalnościowych. Sklepy natomiast najczęściej zlecają badanie jakości obsługi klienta oraz zgodności wystroju placówek z obowiązującymi standardami danej sieci.

- Dane pozyskane z audytów pomagają efektywnie zarządzać sprzedażą w sieciach punktów handlowych. Z jednej strony umożliwiają identyfikację obszarów wymagających naprawy,
z drugiej ułatwiają optymalizację prowadzonych w danych lokalizacjach działań promocyjnych – mówi Piotr Haman, dyrektor zarządzający usługami trade support w Cursor SA.

Usługa audytu może obejmować badanie wszystkich jednostek danej sieci (audyt całościowy) lub określoną próbę placówek (audyt statystyczny). Często łączona jest także z innymi rozwiązaniami
z zakresu wsparcia sprzedaży, np. podejmowaniem interwencji w przypadku wykrycia nieprawidłowości lub dystrybucją materiałów POS. Klient może zamówić zarówno raport z wynikami badania, jak i zaawansowaną analizę pozyskanych podczas audytu danych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.