Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Daymaker: Polskie sklepy nadal prezentują niski poziom obsługi klienta

Autor: www.dlahandlu.pl 5 marca 2013 10:15

Daymaker: Polskie sklepy nadal prezentują niski poziom obsługi klienta

Na rynku handlu detalicznego w Polsce 15 z 19 branży poprawiło swoje wyniki w zakresie poziomu obsługi klienta - wynika z badania firmy Daymaker zajmującej się się doradztwem w dziedzinie obsługi.

W stosunku do ostatniego badania przeprowadzonego w roku 2012, rezultaty w zakresie poziomu obsługi klienta poprawiły się o 10,6 punktu procentowego, a w stosunku do badania z 2011 roku nastąpiła poprawa o 7 punktów procentowych. Średni wynik dla roku 2013 wynosi 67,4%.
- Odnotowaliśmy poprawę we wszystkich obszarach obsługi klienta - od witania klientów wchodzących do sklepu po działania sprzedażowe oraz zakończenie spotkania z klientem. Poprawę wyników stwierdziliśmy zwłaszcza w zakresie nawiązywania aktywnego kontaktu z klientem, zadawania pytań otwartych oraz proponowania konkretnego produktu - informuje firma.

Punkty sprzedaży detalicznej nadal osiągają kiepskie rezultaty, jeśli chodzi o sprzedaż dodatkową oraz wpływanie na podjęcie przez klienta decyzji zakupowej. 18 na 19 branży osiągnęło wynik przekraczający 90% za stan fizyczny salonów sprzedaży tzn. utrzymanie czystości, atrakcyjność wnętrza oraz właściwe eksponowanie produktów.

Najwyższy wynik osiągnęły drogerie, na drugim miejscu uplasowały się apteki. Natomiast najgroszy wynik uzyskały księgarnie. Sklepy sieci Douglas, Wólczanka, Paris Optique i Sony Center osiągnęły najlepsze rezultaty. Najgorsze wyniki uzyskały sklepy takich sieci jak: Tally Weijl, Reserved i H&M.

- Cieszy mnie fakt, że ogólne wyniki dla polskiego handlu detalicznego poprawiły się od badania przeprowadzonego w 2012 roku, jednak wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia. Z Daymakerindex z 2011 wysnuliśmy wnioski, że polscy sprzedawcy detaliczni plasują się wysoko pod względem prezencji i otoczenia punktu sprzedaży, ale nisko, jeżeli chodzi o obsługę klienta świadczoną przez personel. Wniosek ten był prawdziwy dla badań z 2012 roku i pozostaje taki również w roku 2013. Sposobem na świadczenie przez polskich sprzedawców detalicznych obsługi klienta na wysokim poziomie jest autentyczne zaangażowanie i zainteresowanie klientem. Zarówno sprzedawcy, jak i kadra zarządzająca powinni zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest odpowiednie podejście do każdego klienta. Firmy potrzebują jednolitej strategii pod względem obsługi klienta i jasnym musi być jaką rolę ma pełnić sprzedawca i jaka odpowiedzialność spoczywa na jego barkach. Czego właściwie oczekuje się od sprzedawcy? Sprzedawcy muszą skupić się na kliencie, ale także na produkcie. Podczas krótkiej interakcji z klientem muszą poznać jego potrzeby i preferencje. Powinni uważnie słuchać, przyswoić informacje i reagować odpowiednio do tego, co klient mówi. Opierając się na zdobytych informacjach, sprzedawcy powinni móc przedstawić klientowi konkretną sugestię produktu, który rzeczywiście spełni jego oczekiwania - komentuje Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymaker Poland.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.