Debata o podatku: Specjaliści wyróżniają ponad 650 sposobów unikania podatku CIT

Autor: pr 16 grudnia 2015 11:36

Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, Adam Abramowicz (PiS), Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu i Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. A. Smitha, 7 grudnia br. brali udział w debacie poświęconej sposobom planowanego, dodatkowego opodatkowania sieci handlowych.

Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, zwrócił uwagę, że specjaliści wyróżniają ponad 650 sposobów unikania podatku CIT. – Kapitał zagraniczny unika płacenia CIT-u. Specjaliści wyszczególnili aż 650 sposobów na niepłacenie! Rozumiem powody, dla których rząd chce wprowadzić omawiany podatek, ale powinien on być obliczany na podstawie obrotu, nie zaś powierzchni sklepu – twierdzi prezes KIG.

Adam Abramowicz z PiS, zwracał uwagę na przyczyny wprowadzenia nowego podatku i gotowość konsultacji oraz negocjacji.  – Dlatego w przestrzeni pojawiają się różne propozycje podatku, np.: od powierzchni sklepu czy też kaskadowy podatek od obrotu. A może zastąpić w całości podatek dochodowy podatkiem quasi-obrotowym?

Co na to przedstawiciele organizacji handlowych? Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, obawiała się, że nowy podatek nie będzie traktował wszystkich podmiotów równo.

Inne stanowisko prezentował Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu, który tłumaczył, że „50 proc. udziału w rynku małych sieci to co najmniej kilkaset firm w przeciwieństwie do hipermarketów, gdzie 50 proc. przypada na zaledwie kilka marek. Tradycyjna forma handlu powinna być pod ochroną, my zawsze płaciliśmy podatki w Polsce i nigdy nie transferowaliśmy zysków za granicę”.

– Będziemy rekomendowali wprowadzenie podatku obrotowego w wysokości 1 proc., a to i tak, w stosunku do 19-procentowego CIT-u, może przynieść dwu- lub nawet trzykrotnie większy dochód, firmy zaś będą się lepiej rozwijały. Rząd stoi przed historyczną szansą, której poprzednie ekipy nie wykorzystały – podsumowywał Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zniesmaczony 2015-12-16 23:16:42

    Centrum Adama Smitha to wynajęci przez sieci zachodnie eksperci. Przykre ale prawdziwe....



    Panie prezesie Sadowski ile za to wzięliście?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,50

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.