Debiut Dino na giełdzie może być największym IPO w tym roku

www.portalspozywczy.pl 8 lutego 2017 21:50

W 2017 roku nie ma dużej liczby planowanych IPO, a większość dużych polskich przedsiębiorstw już jest notowanych na GPW, więc debiut sieci Dino na giełdzie może być największym IPO w 2017 roku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

Sieć Dino w pierwszej połowie 2017 r. chce zadebiutować na giełdzie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał w drugiej połowie stycznia br. zgodę na dokonanie koncentracji, polegającej na przejęciu przez Tomasza Biernackiego kontroli nad Dino Polska SA. Szymion Piduch, prezes Dino uważa, że będzie to największe IPO w 2017 r. i prawdopodobnie jedno z największych w ciągu ostatnich lat. 

– Biorąc pod uwagę takie czynniki jak niewielka ogólna liczba planowanych IPO w 2017 r., wysokość przychodów Dino (w 2016 r. sieć była 11. pod względem przychodów graczem na polskim rynku spożywczym wg szacunków PMR) oraz fakt, że większość dużych polskich przedsiębiorstw już jest notowanych na GPW, więc głośnych wejść na parkiet jest stosunkowo niewiele, to tak, może to być największe IPO w tym roku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR. 

– Dla porównania, pod koniec grudnia 2016 r. na warszawskim parkiecie zadebiutowała polska sieć dyskontów odzieżowych Textilmarket. Choć już tamten debiut był dość znaczący, to Textilmarket posiada przychody ponad sześć razy niższe niż Dino – ta różnica dobrze pokazuje, czemu o IPO Dino mówi się jako o największym w ostatnim czasie – wyjaśnia analityk. 

Sieć Dino ma ponad 600 supermarketów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów jest umiejscowiona w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast.

Jak Bartosz Bolecki ocenia kondycję finansową sieci Dino? – W 2015 r. (ostatni rok, dla którego dostępne jest sprawozdanie finansowe), firma Dino odnotowała 34,4 mln zł zysku na obrotach rzędu 2,58 mld zł, i to pomimo bardzo szybkiej ekspansji (ponad 100 nowych otwarć w 2015 r.). Dodatkowo, biorąc pod uwagę fakt, że Dino jest właścicielem większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy, co dodatkowo podnosi koszty ekspansji, należy uznać to za bardzo dobry wynik – mówi analityk PMR.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,22

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.