Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Delikatesom Centrum w II kw. ubyło 5 placówek

Autor: dlahandlu.pl 19 sierpnia 2016 09:49

Delikatesom Centrum w II kw. ubyło 5 placówek Fot. za delikatesy.pl

Na koniec I półrocza 2016 r. sieć Delikatesy Centrum rozwijana przez Eurocash liczyła 1060 sklepów. Oznacza to, że przez ostatnie trzy miesiące pula sklepów DC zmniejszyła się o 5 placówek (1065 na koniec I kw. 2016) oraz o 16 względem końca 2015 roku (1076 sklepów). Eurocash prognozuje, że sieci w tym roku przybędzie 60-80 sklepów. W poprzednich latach firma planowała otwierać ponad 100 sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum.

Hurtowa sprzedaż towarów Eurocash S.A. z centrów dystrybucyjnych „Delikatesy Centrum” wyniosła w 2 kwartale 2016 r. 427,72 mln zł i spadła o 9,57% w porównaniu do 2 kwartału 2015 r. W 1 półroczu 2016 r. hurtowa sprzedaż towarów wyniosła 908,17 mln zł, o 0,55% mniej niż w 1 półroczu 2015 r.

Wpływ na wynik zewnętrznej sprzedaży towarów miała konsolidacja sprzedaży do sklepów nabytej spółki Firma Rogala. Wyłączając efekt konsolidacji hurtowa sprzedaż do Delikatesów Centrum wzrosła o 7,52% w 2 kwartale 2016 r. oraz w 1 półroczu o 8,30% r/r.
Sprzedaż hurtowa Eurocash S.A. dla stałej liczby sklepów należących do sieci „Delikatesy Centrum” zanotowała wzrost w 2 kwartale 2016 r o 4,41%, a w 1 półroczu 2016 r o 3,57% w stosunku do roku poprzedniego. Sprzedaż detaliczna dla stałej liczby sklepów Delikatesy Centrum wzrosła o 0,78% r/r w 1 kwartale 2016 r. i 0,96% w 1 półroczu 2016 r.

Przypomnijmy 29 kwietnia Eurocash zgłosił do UOKiK zamiar przejęcia współkontroli nad spółkami FHC-2 oraz Madas (firmy należące do franczyzobiorcy, który prowadzi 47 sklepów w ramach sieci Delikatesy Centrum). Łączna sprzedaż tych podmiotów przekracza 270 mln zł. Sklepy, w które inwestuje Eurocash, będą nadal zarządzane przez dotychczasowego właściciela – Marka Stodółkę – w oparciu o umowę franczyzową z siecią Delikatesy Centrum oraz prawa i obowiązki dotyczące wszystkich franczyzobiorców. I kwartale tego roku Eurocash sfinalizował zakup 50% udziałów w Firmie Rogala, prowadzącej 63 sklepy pod marką Delikatesy Centrum. Sprzedaż detaliczna Firmy Rogala w 2015 r. wyniosła około 367 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.