Delikatesy Centrum oczkiem w głowie Eurocashu

Autor: dlahandlu.pl 18 marca 2019 09:50

- W dość krótkim czasie rozbudowaliśmy skalę sieci małych supermarketów, docelowo działających pod szyldem Delikatesy Centrum, do ponad 1500 sklepów. Tworzona przez nas sieć, to dziś ogólnopolska i największa sieć supermarketów w kraju, osiągająca łącznie ok. 7,4 mld zł sprzedaży detalicznej - pisze Luis Amaral, prezes Eurocashu.

- Patrząc na wyniki Eurocash jestem spokojny. Widzę jak nasza firma się rozwija w wielu różnych obszarach. Widzę dywersyfikację, chociażby na poziomie biznesowym, gdzie nasze spółki są aktualnie na różnych etapach rozwoju. Zarządzane są one zarówno przez doświadczonych menedżerów z wieloletnim stażem, jak i młodych, ambitnych i kreatywnych dwudziestokilkulatków. Zarządzane są zarówno przez kobiety jak i mężczyzn, wychowanków Eurocash jak i osoby, które dopiero do nas dołączyły. Ta różnorodność sprawia, że jesteśmy lepiej przygotowani na przyszłość. Działalność hurtowa w zeszłym roku zwiększyła swoją skalę o blisko 1 miliard złotych. Co więcej, byliśmy w stanie znacząco poprawić jej efektywność, co przełożyło się na wzrost rentowności. I to pomimo dość wysokiej presji kosztowej. Skutecznie rozwiązujemy problemy z poprzednich lat. Nasze działania z ostatnich lat obciążały wyniki finansowe, ale widzimy, że zaczynają przynosić korzyści - pisze Luis Amaral, prezes Eurocashu.

- Działalność detaliczna jest z kolei w zupełnie innym miejscu. W dość krótkim czasie rozbudowaliśmy skalę sieci małych supermarketów, docelowo działających pod szyldem Delikatesy Centrum, do ponad 1500 sklepów. Tworzona przez nas sieć, to dziś ogólnopolska i największa sieć supermarketów w kraju, osiągająca łącznie ok. 7,4 mld zł sprzedaży detalicznej. W tej chwili jesteśmy w trakcie integracji i połączenia trzech niezależnie działających spółek, która będzie trwać jeszcze w 2019 roku, ale jestem pewien, że idziemy w dobrym kierunku. Integracja sprawia, że rentowność biznesu detalicznego jest krótkoterminowo pod presją, natomiast musimy przeprowadzić ją dokładnie, tak by dostarczyć konsumentom wiarygodną ofertę i być gotowym na dalszą ekspansję razem z naszymi franczyzobiorcami. Biznes detaliczny to również doskonałe narzędzie wspierania niezależnych przedsiębiorców w Polsce. To dzięki niemu stworzyliśmy projekt dostaw produktów świeżych, które dowożone są do sklepów codziennie przed godziną 11.00. Dzięki niej, jakość tych produktów zdecydowanie się oprawiła. Co więcej, z tego projektu docelowo będą mogli skorzystać wszyscy klienci segmentu hurtowego Grupy Eurocash. Innym rozwiązaniem rozwiniętym właśnie w Delikatesach Centrum jest wspierany sztuczną inteligencją system zarządzania relacjami z klientami „Delikarta”. Chcemy, by docelowo mógł on funkcjonować w sklepach prowadzonych przez wszystkich pozostałych klientów Grupy Eurocash, pod dogodna dla nich nazwą - pisze Luis Amaral.

Przypomnijmy, przychody Grupy Eurocash w 2018 r. sięgnęły 22,8 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w porównaniu z 2017 r. Zysk netto wyniósł 111,6 mln zł wobec 29,5 mln zł straty w 2017 roku. W minionym roku Grupa istotnie zwiększyła efektywność segmentu hurtowego: przy wzroście sprzedaży w tym segmencie o 6 proc. do 17,7 mld zł, EBITDA wzrosła o 18 proc. do 410 mln zł.

W 2018 roku, zatrudnienie w Grupie wyniosło 21 404 vs. 17 479 w 2017 r. Znaczący wzrost liczby pracowników wynika z przejęcia przez Grupę sieci Mila.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ewa 2019-03-18 14:14:11

    Oprócz mięsa nie ma tam co kupić :(

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    3,78

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6990
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.