Deloitte: 43 proc. millenialsów deklaruje, że zmieni pracę w ciągu kolejnych dwóch lat
Zaufanie młodych ludzi do biznesu spada. Mniej niż połowa milenialsów uważa, że przedsiębiorstwa postępują etycznie. Spada też przywiązanie do pracodawcy - aż 43 proc. badanych deklaruje, że zmieni pracę w ciągu kolejnych dwóch lat. Jak pokazuje siódma edycja globalnego badania „2018 Deloitte Millennial Survey. Millennials disappointed in business, unprepared for Industry 4.0”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, ich poziom lojalności może wzrosnąć dzięki elastyczności i niestandardowym formom zatrudnienia. Zaledwie 36 proc. milenialsów uważa, że posiada umiejętności potrzebne w epoce czwartej rewolucji przemysłowej i w związku z tym oczekuje pomocy od swoich pracodawców.
Badanie „Milenialsi 2018” objęło 10 455 przedstawicieli pokolenia Y (urodzonych w latach 1983-1999) z 36 krajów, w tym 303 z Polski. W raporcie wyodrębniono również grupę niemal 1 850 przedstawicieli najmłodszych milenialsów (urodzonych pomiędzy 1995 a 1999 rokiem) z sześciu krajów, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy.
Biznes za mało etyczny
Dwie poprzednie edycje badania Deloitte wskazywały na to, że milenialsi coraz lepiej postrzegają motywację i etykę przedsiębiorstw. W tym roku nastąpił jednak gwałtowny zwrot w opiniach na temat biznesu, które osiągnęły poziom najniższy od czterech lat. Obecnie mniej niż połowa przedstawicieli pokolenia Y uważa, że przedsiębiorstwa postępują etycznie, podczas gdy w 2017 roku było to 65 proc. – Na ten stan rzeczy wpłynęły gwałtowne zmiany społeczne, technologiczne i geopolityczne, które zaszły w ostatnich kilkunastu miesiącach. Jedynie 47 proc. badanych jest zdania, że szefowie firm działają na rzecz poprawy sytuacji społeczeństw. Rok wcześniej było to o 15 proc. więcej.
Przeczytaj także:
- Po raz kolejny widzimy, że zdaniem młodych ludzi, będących na początku swojej kariery, miara sukcesu firmy powinna wykraczać poza wyniki finansowe. Aż 83 proc. badanych uważa, że firmy powinny działać według modelu odpowiedzialnego biznesu 4.0, czyli takiego, który wartości i etyczne decyzje wpisuje w DNA swojego działania. Firmy współpracujące z innymi interesariuszami w celu rozwiązania problemów związanych z różnorodnością, równością wynagrodzenia, nierównością dochodową, imigracją i zmianami klimatycznymi mogą poprawić wyniki finansowe i zwiększyć wartość marki, natomiast brak takich działań nadszarpuje reputację firmy w oczach milenialsów i osłabia ich lojalność. – mówi Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej. - Mniej niż połowa przedstawicieli pokolenia Y uważa, że przedsiębiorstwa postępują etycznie (48 proc. – spadek o 17 pp.), i że działają one na rzecz poprawy sytuacji społecznej (47proc. – spadek o 15 pp.). Zmiana nastawienia milenialsów powinna być dzwonkiem alarmowym dla wszystkich liderów biznesowych liderów. – dodaje.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
-
Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Milka startuje z loterią konsumencką
-
Rolnicze OPZZ chce zakazu budowy chlewni wielkoprzemysłowych
- 17:49 Zgoda w sprawie przepisów ograniczających handel nielegalnymi papierosami
- 17:44 Qarson chce sprzedawać auta w centrach handlowych
- 17:40 Carrefour chce przyciągnąć do sklepów rodziny z dziećmi
- 15:30 Kaufland wchodzi na rynek drogeryjny. Ruszył pierwszy sklep K Beauty
- 15:13 Śniadania i obiady w Żabce. Małe bistro czy sklep na drobne zakupy?
- 14:54 Lidl zwiększy obecność w Danii
- 14:48 Polska pod względem warunków dla nowego biznesu gorsza od Białorusi
- 14:41 Nastolatki chętnie kupują online, jeśli nie muszą mieć karty ani konta
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Kierownicy Biedronki mają zakaz ewakuacji po alarmie bombowym? Jest komentarz...
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 W ubiegłym roku Polacy wydali na walentynki 1,5 mld zł
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.