Deloitte: Przejęcia coraz częściej będą się odbywały w formie aukcji

Autor: portalspozywczy.pl 30 września 2011 10:52

Zdaniem Krzysztofa Rudnika, wicedyrektora Deloitte, przejęcia coraz częściej będą się odbywały w formie aukcji, zorganizowanego procesu, w którym wiele firm będzie składało swoje oferty. Przykładem jest tu toczący się obecnie proces sprzedaży sklepów detalicznych przez Emperię Holding.

Jednak mniejszych sieci nie stać na startowanie w przetargach. To nie jest tylko kwestia zapłacenia odpowiedniej ceny, ale także posiadania dodatkowego kapitału na rozwój przejmowanej sieci i wygenerowanie synergii.  Dlatego drugą drogą przejęć będą niezależne negocjacje i rozmowy indywidualne. Tutaj mniejsze sieci będą próbowały z innymi mniejszymi sieciami tworzyć podmioty o większej sile negocjacyjnej wobec dostawców - wyjaśnia Krzysztof Rudnik w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem tego typu konsolidacja będzie się odbywać raczej na zasadzie fuzji niż przejęć. To pozwoli przy mniejszym zaangażowaniu kapitału budować większe podmioty. Nie możemy też zapominać o działaniach Eurocash i Emperii, które nie przejmują bezpośrednio, ale budują swoje sieci franczyzowe poprzez oferowanie sklepom większości zaopatrzenia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    4,14

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 829
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.