Detaliści w Wielkiej Brytanii wciąż tracą udziały na rzecz Aldi i Lidla

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 16 października 2018 11:45

Sieci Sainsbury's i Asda, drugi i trzeci detalista na rynku brytyjskim, mają udziały w rynku odpowiednio 15,4 proc. i 15,3 proc. - wynika z najnowszego badania Kantar Worldpanel, na które powołuje się serwis esmmagazine.com. Udział lidera rynkowego Tesco wyniósł 27,4 proc.

W okresie 12 tygodni, zakończonym 7 października 2018 r. Sainsbury's odnotował wzrost sprzedaży o 0,6 proc., natomiast Asda wzrost o 2,4 proc.

Wzrost Tesco w tym okresie wyniósł 0,9 proc. Zdaniem Frasera McKevitta, szefa działu sprzedaży detalicznej i konsumenckiej w Kantar Worldpanel, nowy dyskontowy format sklepów Jack’s nie ma na razie wpływu na sprzedaż brytyjskiego giganta. - Niewielka liczba sklepów Jack’s jakie Tesco planuje otworzyć oznacza, że ​na razie nowy koncept ​nie wpłynie na udział Tesco w rynku - powiedział.

Ostatni z Wielkiej Czwórki, sieć Morrisons odnotował wzrost sprzedaży o 2,4 proc. do 10,3 proc.

Z danych Kantar Worlpanel wynika, że trzy sieci z Wielkiej Czwórki tracą udziały na rzecz dyskontów Lidl i Aldi, które są odpowiednio piątym i siódmym graczem w Wielkiej Brytanii.

W raportowanym okresie Aldi zwiększył udziały do 7,6 proc., po wzroście sprzedaży o 15,1 proc. Z kolei Lidl ma obecnie 5,6 proc. udziału w rynku, zaś wzrost sprzedaży wyniósł  10 proc. Lidl systematycznie goni znajdującego się na szóstym miejscu rywala, sieć Co-Op, która po wzroście o 7 proc. ma 6,4 proc. udziałów w rynku.

Dla porównania, w analogicznym okresie 2017 r. udziały rynkowe największych sieci handlowych w Wielkiej Brytanii kształtowały się następująco: Tesco 28 proc., Sainsbury's 15,8 proc., Asda 15,5 proc., Morrisons 10,3 proc., Aldi 6,8 proc., Co-Op 6,2 proc., Lidl 5,2 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    4,30

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.