Detaliści wydają coraz więcej na budowę lub remont sklepów

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2018 14:21

Koszt budowy (nie uwzględniając kosztów zakupu ziemi) metra kwadratowego dla sklepu w formacie dyskontu wynosi średnio 7 tys. zł. Ta kwota nie uwzględnia wyposażenia, to wydatek dodatkowych 2-3 tys. zł - ocenia firma Lab4Motion. Jak podaje ta firma, wydatki polskich handlowców w nieruchomości w drugim kwartale były o 51 proc. większe niż w pierwszym. Sieci handlowe inwestują w nowe lokalizacje i zmieniają już istniejące.

Dla porównania, handel europejski zainwestował w drugim kwartale 2018 roku aż 58 mld euro w nieruchomości. To ponad dwa razy więcej niż w 2009 r.

We wrześniu BNP Paribas Real Estate opublikował prognozy dla europejskiego rynku handlowego. Jak podali analitycy tej instytucji, w przyszłym roku retail w Strefie Euro będzie rozwijał się szybciej niż w 2018 r. Według ekspertów, w tym roku rynek handlowy w krajach używających waluty Euro urośnie o 1,7%, a w przyszłym o 2,1%. Motorami napędowymi Eurolandu będą Niemcy i Francja. Tempo wzrostu w tych dwóch krajach będzie najwyższe w całej Strefie. U naszych zachodnich sąsiadów, wzrośnie z 1,2% w 2018 roku do 3% w 2019 roku, a nad Sekwaną z tegorocznych 2,8% do 3,7 w 2019 roku.

Polski retail w drugim kwartale zainwestował w nieruchomości aż 1,7 mld Euro. To wzrost o 51% w porównaniu do poprzedniego okresu. - Na rosnące inwestycje wpływa dobra koniunktura w Polsce i coraz większe wydatki rodzimych konsumentów. Branża to widzi i inwestuje w punkty handlowe — otwiera nowe i remontuje już istniejące - tłumaczy Wojciech Stramski CEO Lab4Motion. Jego słowa znajdują potwierdzenie w danych BNP Paribas Real Estate. Według ekspertów tej firmy tempo rozwoju handlu nad Wisłą wyniesie aż 6% w 2018 roku. To najszybciej spośród wszystkich badanych państw.

Europa, na razie, inwestuje w nieruchomości, a w USA już teraz przybywa sklepów stacjonarnych. Jak wynika z najnowszych danych firmy analitycznej MPG Group, we wszystkich segmentach handlu w Ameryce Północnej, planowane są inwestycje. Aż 83% rynkowych graczy zza Oceanu w najbliższym czasie będzie otwierało nowe stacjonarne punkty. Wyjątkiem będą centra handlowe. Jak oceniają eksperci, rynek galerii handlowych nie będzie rósł tylko w USA i Kanadzie. Po drugiej stronie Atlantyku najwięcej otwierać się będzie sklepów w formacie convenience. Aż 85% właścicieli tego typu sklepów otworzy nowe punkty, a tylko 3% zamknie.

- Sklepy w formacie convenience są jednymi z najpopularniejszych nie tylko w USA, ale także w Polsce. Z niedawno opublikowanych badań wynika, że dla ponad 80% Polaków są miejscem, w którym dokonują drobnych zakupów - komentuje Wojciech Stramski. - Jednak po duże zakupy, Polacy udają się najczęściej do dyskontów, których już teraz jest kilka tysięcy w naszym kraju, a ich obroty z roku na rok rosną. To właśnie one są najmocniejszymi graczami na naszym rynku - dodaje.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.