Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Deweloperzy wracają do wielkich miast. 60 proc. nowej powierzchni buduje się w aglomeracjach

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2015 12:03

Po chwilowym spowolnieniu w ostatnich latach, najbliższy rok przyniesie wzrost aktywności deweloperów w zakresie projektów handlowych realizowanych w głównych aglomeracjach w Polsce. To właśnie na nie przypada niemal 60 proc. z wolumenu powierzchni będącej w budowie - wynika z najnowszego raportu Knight Frank „Polska - rynek komercyjny w 2014 roku".

Na koniec 2014 roku zasoby powierzchni handlowej w Polsce wynosiły 11,5 mln mkw. W ostatnim czasie aktywność deweloperów skupiała się głównie w miastach poniżej 400 tys. mieszkańców, gdzie w minionym roku zrealizowano 94 proc. nowej powierzchni. Ten rok i kolejne lata mogą jednak przynieść odwrócenie tego trendu i rosnącą podaż nowych projektów w głównych aglomeracjach.
- Na koniec 2014 roku w budowie było niemal 900.000 mkw. powierzchni handlowej. Niemal 60 proc. podaży w trakcie realizacji zlokalizowane jest w głównych aglomeracjach (pomimo wysokiego wskaźnika nasycenia na tych rynkach), podczas gdy na koniec 2013 roku udział ten wynosił zaledwie 20 proc. Na tak wysoki wolumen wpłynęło kilka wielkoskalowych projektów, m.in. Posnania w Poznaniu (100.000 mkw.), Sukcesja w Łodzi (57.000 mkw.) czy trójmiejskie Forum Radunia (62.000 mkw.) i Galeria Metropolia (33.700 mkw.) - podsumowuje Bożena Kozłowska, konsultant w Dziale Badań Rynku Knight Frank.
Wiele modernizacji obiektów także dotyczy największych aglomeracji - jak choćby wrocławska Magnolia Park, toruński Atrium Copernicus czy warszawskie centrum Wola Park. Trend związany z modernizacją widać również pośród najemców, którzy wdrażają nowe koncepty, woląc inwestować w powiększone salony w dobrze znanych lokalizacjach.
W 2014 roku do Polski weszły m.in.: Kiko Milano, Sinequanone, Twin-Set, Inside, Valentina. Najemcy, którzy są już obecni na polskim rynku, tacy jak choćby TK Maxx czy Media Markt, decydowali się na ekspansję i nowe lokalizacje - dodaje Paweł Materny, dyrektor retail agency w Knight Frank.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.