Dia-Mart Polska przedstawia: Amerykańska sieć drogerii Fresh (case study)

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2015 13:52

Dia-Mart Polska przedstawia: Amerykańska sieć drogerii Fresh (case study) fot. Fresh, punkt sprzedaży, który odzwierciedla historię i wartości marki

Firma Fresh, stworzona w Bostonie w 1991 roku, buduje swoją tożsamość wokół naturalności i stawia na wyróżnik w postaci stosowania cukru w kosmetyce. Pakowane ręcznie i zdobione półszlachetnym kamieniem produkty „Oval Soaps” czy „Brown Sugar Body Polish” stały się hitami. Sklep traktuje relację z klientem w sposób priorytetowy.

Koncept:

Oprócz wysokiej jakości merchandisingu, który wykorzystuje bogactwo gamy produktowej, Fresh proponuje swoim klientkom unikalne doświadczenia:

"sensorial bar” przemyślane miejsce, w którym wraz ze sprzedawczynią można odkryć  6 ulubionych zapachów; „gift bar” miejsce, które stopniowo zachęca klienta do zastanowienia się nad prezentem, który pragnie się ofiarować; „love bar”  miejsce, w którym klient zapisuje miłosne wyznanie na karcie zdobionej sercem,  sprzedawczyni robi zdjęcie Polaroidem, a klientka wpisuje się do złotej księgi, do której można także wkleić swoje zdjęcie. Fresh publikuje najlepsze wpisy z księgi na serwisach społecznościowych. 

Sklep charakteryzuje duża różnorodność formatów i kolorów produktów, sprzedawanych w krótkich seriach. Na środku sklepu kosmetyki rozstawione są na tacach umieszczonych na stolikach, a oferta specjalna prezentowana jest na kolumnach, będących elementami wyposażenia sklepu. Pudełka prezentowe zdobione czerwonymi wstążkami są widoczne na regałach przy ścianach, jak i po środku sklepu.

Fresh jest przykładem konceptu silnie opartego na tożsamości, tworzonego na podstawie założycielskiej historii – ćwiczenia, w którym celują amerykańskie marki. Łączenie doświadczenia marketingowego z aspiracją do autentyczności jest silną lub słabą stroną Fresh – zależnie od upodobań. Fresh naciska dźwignię emocjonalnego doświadczenia, które to pozycjonowanie jest obecnie bardzo na czasie w Stanach Zjednoczonych. Jednak w ramach tego "opartego na relacji" konceptu, nie ma w sklepie treści publikowanych przez Fresh w sieciach społecznościowych, czyli wypowiedzi klientek, filmów z ekspertami, itp. 

Opinia Dia-Mart Polska:

Kody tożsamościowe sklepu są doskonale dopasowane do obietnicy marki: naturalność, szacunek dla siebie, pozytywne wartości (hojność, miłość, pokój). Realizacja architektoniczna jest bardzo dopracowana: nic nie jest pozostawione przypadkowi, najmniejszy element wystroju jest przemyślany i zaprojektowany tak, by wpisywać się w historię, którą marka pragnie opowiedzieć, a oryginalność detali, każde miejsce na trasie klienta jest naznaczone wyraźnym przekazem. Jakość wykonania wspiera założenia konceptu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,71

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.