Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 21 października 2016 11:38

Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja) Debata "Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność", fot. Żelazna Studio

Czy wzorem Zachodu branża e-grocery będzie się konsolidować? Czy wejście do internetu kolejnych gigantów handlowych stanowi zagrożenie dla mniejszych podmiotów i jaki wpływ na rynek ma trend mobile? – te kwestie zdominowały panel „Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Dynamika rozwoju rynku e-commerce jest ogromna. W latach 2014-2015 wyniosła ona aż 16 proc., a rozwój rynku jeszcze przyspieszy. Napędzają go takie czynniki jak choćby trend smart shopperów czy wejście na rynek nowego pokolenia. E-grocery też notuje wzrosty. Aby napędzać ten rozwój musimy pamiętać o tym, jak ważna jest komunikacja w internecie - zakupów spożywczych w sieci pod wpływem internetu dokonuje aż 30 proc. konsumentów – zauważyła na wstępie Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

Potencjał rynkowy

Marcin Dobek, dyrektor ds. badań i zarządzania kategorią w ABR Sesta oraz prowadzący debatę, podkreślił, że chociaż rynek rośnie w tak szybkim tempie, rozpoznawalność marek sklepów on-line jest na dość niskim poziomie. Z badań wynika, że większość konsumentów rozpoznaje tylko kilka marek typu Alma24.pl czy Frisco.pl.

Przedstawiciele e-sklepów obecni na debacie zaprezentowali marki sklepów, które reprezentują i ich potencjał rynkowy.  

- Jesteśmy obecni na rynku od ponad 10 lat. Nie jesteśmy typowym sklepem internetowym, ale raczej pasażem. W naszej ofercie znajduje się ok. 140 tys. produktów, a 60 proc. naszego obrotu pochodzi ze sprzedaży żywności. Miesięcznie realizujemy ok. 33 tys. zamówień, co oznacza 100 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego – mówił Jacek Palec, prezes bdsklep.pl. Panelista podkreślił, że chociaż baza w e-commerce nie jest duża, to dynamika wzrostu rynku jest rzeczywiście olbrzymia. Coraz więcej osób przekonuje się do kupowania żywności w internecie, a na rynek wchodzi nowe pokolenie, które nie ma obaw przed zakupami on-line.

Andrej Modic, prezes serwisu LokalnyRolnik.pl, zaznaczył, że jego projekt nie jest sklepem internetowym tylko platformą łączącą kupujących i sprzedających. – Jesteśmy internetowym bazarem, na którym spotykają się producenci lokalnej żywności oraz konsumenci, dla których ważna jest wysoka jakość produktów i znane pochodzenie. Rośniemy na trendzie zdrowej żywności. Wyróżnia nas przede wszystkim przejrzystość - klienci chcą wiedzieć skąd pochodzi żywność, która ląduje na ich stołach. Działamy od maja 2014 r. i notujemy zadowalające wzrosty. Nasza baza rośnie 30 proc. mdm. Jeszcze w tym roku osiągniemy liczbę ok. 10 tys. kupujących miesięcznie – opisywał panelista.  



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.