Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 21 października 2016 11:38

Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja) Debata "Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność", fot. Żelazna Studio

Czy wzorem Zachodu branża e-grocery będzie się konsolidować? Czy wejście do internetu kolejnych gigantów handlowych stanowi zagrożenie dla mniejszych podmiotów i jaki wpływ na rynek ma trend mobile? – te kwestie zdominowały panel „Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Piotr Kondraciuk, prezes zarządu Polskikoszyk.pl wskazał, że platforma, podobnie jak Lokalny Rolnik, jest młodym projektem. - Działamy od maja br. Chcemy dać naszym klientom możliwość faktycznego wykazania swojego patriotyzmu zakupowego. Działamy głównie na rynku warszawskim i oferujemy polskie produkty. Po 5 miesiącach działalności obserwujemy klientów, którzy w pierwszym odruchu zakupowym zamawiają cały koszyk niemieckiej chemii gospodarczej, ale później zastępują go polskimi odpowiednikami. To bardzo ciekawe zjawisko. Nasze wyniki są optymistyczne, ale jest jeszcze za wcześnie aby mówić o liczbach – dodał prezes serwisu.

- Frisco jest graczem rynku e-grocery typu pure play, co oznacza, że nie mamy zaplecza w postaci tradycyjnych placówek – działamy tylko w internecie. Nasze towary nie leżą na sklepowych półkach i nie są „zbierane” do zamówienia on-line. To nasz ogromny plus, ponieważ oferujemy naszym klientom świeże produkty, które trafiają do nas prosto od dostawców. Rok do roku notujemy wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent. Rynek rośnie w tempie kilkunastu procent, ale nie są to takie wzrosty jak na Zachodzie. W Wielkiej Brytanii, kiedy ten kraj był na naszym poziomie rozwoju rynku e-commerce, wzrost był dużo szybszy – zauważyła Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.

Panelistka dodała, że Frisco działa w Warszawie i tam widzi największe zapotrzebowanie na zakupy spożywcze on-line. - W Warszawie ludzie pracują długo, a wracając do domu stoją w korkach, więc bardziej potrzebują takich usług – podkreśliła panelistka.
Katarzyna Kazior dodała, że rentowność w przypadku graczy pure play jest jak najbardziej możliwa. Jako pozytywny przykład wskazała Ocado, który wykazuje dodatni wskaźnik EBITDA. – Każdy biznes e-commerce ma swoje koszty, a na wzrosty w naszym sektorze czeka się dłużej, niż w sklepach tradycyjnych – mówiła prezes Frisco.

Duzi gracze nie stanowią konkurencji

Prezes bdsklep.pl zapytany o konkurencję ze strony dużych graczy jak Carrefour, który wkrótce włączy żywność do swojego e-sklepu, stwierdził że nie postrzega tej sieci jako zagrożenie. – Cel bdsklepu.pl to zadowolenie klienta. Szczerze mówiąc, to czekam na wejście na rynek dużego podmiotu, który zainwestuje w edukację klienta. To będzie sytuacja korzystna dla całego rynku e-grocery– podkreślił panelista.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,71

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6551
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.