Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 21 października 2016 11:38

Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja) Debata "Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność", fot. Żelazna Studio

Czy wzorem Zachodu branża e-grocery będzie się konsolidować? Czy wejście do internetu kolejnych gigantów handlowych stanowi zagrożenie dla mniejszych podmiotów i jaki wpływ na rynek ma trend mobile? – te kwestie zdominowały panel „Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Nasza konkurencja to lokalne małe bazary, gdzie ludzie przychodzą po dobrą żywność. Projekty typu Ryneczek Lidla czy inne podobne formaty nam nie zagrażają – mówił Andrej Modric.

 Frisco upatruje swojej konkurencji w sklepach stacjonarnych, a nie w serwisach typu e-piotripawel.pl czy alma24.pl.

Prezes przyznała, że Frisco otrzymuje duże wsparcie od Eurocashu, który jakiś czas temu zdecydował się na inwestycję w e-sklep. Detalista dostarcza Frisco przede wszystkim know how i doświadczenie dużej firmy. Synergia wynikająca z akcjonariatu Eurocashu to również logistyka i dostawy produktów świeżych.

Popyt jest, ale brakuje podaży

Przedstawicielka Izby Gospodarki Elektronicznej zawiązała do wątku słabej rozpoznawalności marek e-grocery i edukacji konsumentów. – Jako przedstawiciel branży organizujemy akcję „Kupuj w internecie”, tego typu działania zawsze korzystnie wpływają na cały rynek i do nich gorąco namawiamy. Izba Gospodarki Elektronicznej ma silny głos, czego przykładem jest obecny projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, który nie uwzględnił w swoich zapisach e-sklepów – podkreśliła Justyna Skorupska.

Jej zdaniem edukowanie konsumenta jest bardzo ważne, ale młode pokolenie już tego nie potrzebuje. – Popyt na rynku jest, ale brakuje podaży. Konsument jest otwarty i chce kupować w internecie. Dla przykładu powiem, że najwięcej sprzedaży na Allegro jest na wsiach, a nie w dużych ośrodkach miejskich – podkreśliła panelistka.

 Prezes serwisu Polski Koszyk ma podobne zdanie. – Na każdym rogu jest dyskont, ale w każdym z tych sklepów są te same produkty. Na przykład mieszkańcy mniejszych miejscowości Podkarpacia nie mają dużego wyboru – Kaufland – Biedronka - a tam te same produkty. Konsument, który chce kupić coś innego nie ma gdzie tego zrobić. Prawdziwym wyzwaniem dla biznesu są klienci i ich potrzeby – podkreślił.

Mobile ważny, ale nie zastąpi desktopu

Marcin Dobek wskazał, że rozpoznawalność w branży e-commerce można budować m.in. przez portale społeczności czy aplikacje mobilne.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,63

  • Min

    1,08

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6955
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.