Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 21 października 2016 11:38

Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja) Debata "Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność", fot. Żelazna Studio

Czy wzorem Zachodu branża e-grocery będzie się konsolidować? Czy wejście do internetu kolejnych gigantów handlowych stanowi zagrożenie dla mniejszych podmiotów i jaki wpływ na rynek ma trend mobile? – te kwestie zdominowały panel „Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Mobilność to trend zapowiadany od wielu lat. Wejścia na strony przez urządzenia mobilne przekroczyły już poziom wejść desktopowych, ale niestety nie odbija się to na finalizacji zakupu. Jednym z powodów są mobilne płatności, którym klienci po prostu nie ufają. To się jednak powoli zmienia - mówił prezes zarządu bdsklep.pl.

Podobne zdanie na ten temat ma Katarzyna Kazior. - Nie mamy imperatywu, żeby klienci kupowali mobilnie. Oczywiście ten kanał jest bardzo ważny, ale nie idą za tym transakcje zakupowe, to nie jest kanał konwersyjny. Aplikacja mobilna ma duże znaczenie w dotarciu do klienta, który już zna sklep. Nie sądzę, aby mobile w najbliższej przyszłości wyparł desktop. Te kanały się uzupełniają, a nie zastępują - mówiła prezes.

Katarzyna Kazior nawiązała do akcji Frisco, która kilka lat temu „uruchomiła” sklep w warszawskim metrze. – To była raczej akcja marketingowa, a nie działanie nastawione na zwiększenie sprzedaży przez mobile. Cel to oswojenie klienta z tą forma kupowania i pokazanie marki Frisco. Edukowanie klientów to ciężka praca, ale warta zachodu – podsumowała.  

Prezes Lokalnego Rolnika zdradził, że firma chce zainwestować w aplikację mobilną w przyszłym roku. Będzie ona jednak tworzona pod klienta, który już zna markę, a nie w celu przyciągnięcia nowych odbiorców. Prezes podkreślił, że klient jego platformy to przede wszystkim lojalny konsument przywiązany do marki.

Paneliści zapytani o trend szybkich dostaw, który rozwija się na Zachodzie Europy przyznali, że polscy konsumenci nie są gotowi na zwiększenie kosztów dostawy.  - Konsumenci chcą szybkich dostaw, ale niekoniecznie chcą za nie płacić. Ten trend w Polsce nie jest jeszcze widoczny – uważa Piotr Kondraciuk.

- Nasi klienci są w stanie czekać na nasze produkty dłużej niż przeciętnie, ale taka jest specyfika naszego modelu. Lokalny Rolnik to pewnego rodzaju bazar, który odbywa się raz w tygodniu. Tyle, że przez internet. Nasza główna wartość to wyjątkowość produktów i tym wygrywamy. Jesteśmy niszą i chcemy być niszą. Szybki czas dostawy nie gra w naszym przypadku głównej roli – mówił Andrej Modic.

- W naszym sklepie cena dostawy poniżej pewnego progu wynosi 15 zł. Ta usługa jest naprawdę tyle warta i tak będziemy ją pozycjonować. Klienci wiedzą, że zakupy przez internet to duża oszczędność czasu. Oprócz tego, że nie muszą jechać do sklepu to otrzymują zakupy prosto to domu, z wniesieniem pod drzwi – uważa prezes bdsklep.pl.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,59

  • Śr

    0,27

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 829
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.