Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 21 października 2016 11:38

Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność (pełna relacja) Debata "Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność", fot. Żelazna Studio

Czy wzorem Zachodu branża e-grocery będzie się konsolidować? Czy wejście do internetu kolejnych gigantów handlowych stanowi zagrożenie dla mniejszych podmiotów i jaki wpływ na rynek ma trend mobile? – te kwestie zdominowały panel „Digitalizacja handlu – e-commerce, omnichanel, mobilność” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Przyszłością branży jest pełny omnichanel

Dyskusję zakończył wątek konsolidacji i przyszłości branży

- Najbardziej rentownym modelem biznesu jest wielokanałowość, więc duzi detaliści będą wchodzić w e-commmerce. Przyszłością branży jest pełny omnichanel – mówił prezes bdsklepu.

- Teraz nie jest odpowiedni moment na konsolidacje, ale sytuacja może się zmienić w dłuższej perspektywie. Na Zachodzie funkcjonuje zazwyczaj dwóch silnych graczy, ale w Polsce jeszcze nie idziemy w tym kierunku – mówiła prezes Frisco.

Justyna Skorupska, podobnie jak prezes Frisco, wskazała, że na zachodnich, bardziej rozwiniętych rynkach funkcjonuje tylko kilka dużych podmiotów.

Przedstawicielka IGE wierzy, że w Polsce wkrótce pojawi się prawdziwy omnichannel. - Wiele spółek już nad tym pracuje, więc nastąpi to bardzo szybko. Drugim trendem rynkowym są badania i ankiety zadowolenia konsumentów. Konsumenci chcą się dzielić wiedzą i recenzować produkty, a marki powinny to wykorzystać – dodała.

Przedstawiciel platformy Lokalny Rolnik zapowiedział, że za rok jego spółka chce wejść na rynki niemieckojęzyczne, ale myśli raczej o konkretnych miastach typu Berlin czy Wiedeń, a nie o obszarze całego kraju.

Natomiast sklep Frisco chce przede wszystkim pracować nad jakością dostarczania produktów. - Zwiększamy nasze moce logistyczne więc musimy również poprawić jakość. Ponadto chcemy rozbudować kanał mobile i myślimy nad dodatkowymi formami odbioru, ale jest jeszcze za wcześnie aby mówić o szczegółach – podsumowała prezes.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 843

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 404097

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.